شهرسازی و عمران

واگذار ۹۹ ساله زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن/ تحویل۱۰۰ هزار واحد مسکونی در هفته دولت

وزیر راه و شهرسازی گفت: واگذاری زمین‌های موجود در روستاهای همجوار شهرها به متقاضیان نهضت ملی مسکن در دستور کار این وزارت‌خانه است.

به گزارش پایگاه خبری حمل ونقل ایران، مهرداد بذرپاش روز پنجشنبه در جلسه شورای مسکن استان زنجان، اظهار داشت: واگذاری زمین‌های ملی موجود در روستاهای همجوار شهرها به صورت ۹۹ ساله و با پرداخت تسهیلات ساخت در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

وزیر راه و شهرسازی از تامین زمین در قالب حمایت از طرح جوانی جمعیت به صورت گسترده در کشور خبر داد و افزود: واگذاری این زمین ها در ۲ هفته نخست ماه ربیع الاول همزمان با ایام جشن ولادت پیامبر اکرم (ص) در استان ها انجام می شود.
بذرپاش در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص موضوع درجه بندی زمین های کشاورزی در برخی اراضی مورد نظر برای احداث واحدهای نهضت ملی مسکن، گفت: در استان های مختلف از جمله استان های شمالی و برخی شهرهای کشور که خاک حاصلخیز و مرغوب دارند با این مشکل مواجه هستیم و لازم است این مسأله با ذکر نام شهرها از راه اصلاح قانون حل و فصل شود.
وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنان خود به سهم ۳۰ درصد تولید مسکن در کاهش تورم کشور اشاره کرد و گفت: بانک ها با پای کار بودن در تامین منابع لازم برای پیشبرد پروژه های نهضت ملی مسکن در واقع در راستای کاهش نرخ تورم حرکت می کنند.
بذرپاش به گزارش های مراجع رسمی در خصوص روند کاهشی نرخ تورم مسکن در کشور اشاره و خاطرنشان کرد: مشارکت و همراهی دستگاههای مختلف در تولید مسکن، نقش موثری در کاهش کلی نرخ تورم خواهد داشت.
در جلسه شورای مسکن استان زنجان تامین زمین در محدوده روستاهای نزدیک شهرهای این استان به تعداد ۲۰ هزار قطعه ۲۰۰ متری به تصویب رسید.

بذرپاش افزود: در مجموع در برخی از استان پروژه‌های مسکن پیشرفت ۵۰ درصدی داشته است که برخی از واحدهای مسکونی به مردم تحویل داده شده و مابقی تا ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۳ تحویل داده می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: ۳ هزار و ۷۳۸ واحد هم در حوزه واگذاری زمین های ۹۹ ساله، زمین‌های روستایی، خودمالکی و بافت فرسوده تحویل مردم شد که این افتتاح در راستای افتتاح یک‌صدهزار پروژه مسکن در هفته دولت انجام شد.

وی ادامه داد: این روزها در همه استان ها برنامه افتتاح برقرار است اما نظر به اینکه در ماه محرم و صفر قرار داریم، به روزهای آتی موکول شده است که طی چند روز آینده با حضور رییس جمهور برنامه افتتاح بسیاری از پروژه‌ها در استان‌های مختلف کلید می‌خورد.

به گفته بذرپاش واگذاری زمین در بحث قانون جوانی جمعیت که مصوب مجلس شورای اسلامی است، ظرف دو هفته در بیشتر استان‌های کشور آغاز می‌شود،علاوه بر آن واگذاری زمین در شهرهای دارای ظرفیت برای ساخت واحدهای تک طبقه صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: همچنین واگذاری زمین در روستاها که در مجاورت شهرها واقع هستند و اما تعریف روستایی دارند، با همکاری بنیاد مسکن آغاز خواهد شد.

بذرپاش با بیان اینکه موضوعات مسکن زنجان مورد به مورد در حال تبادل نظر و بررسی است، افزود: در این استان ۲۰ هزار زمین به محدوده روستایی اضافه شد که تقدیم مردم خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی در پایان یاداور شد: در روزهای آینده خبرهای خوبی در سایر استان‌ها در حوزه مسکن اطلاع رسانی خواهد شد.

مطـالب مرتبـط

Back to top button