حمل و نقل

مدیرعامل سازمان بنادر در پیامی به منتاسبت هفته دولت

ظرفیت بنادر تجاری کشور از ۲۷۰ به ۲۹۰ میلیون تن افزایش یافته است

 مدیرعامل سازمان بنادر ودریانوردی در پیامی با گرامیداشت یاد وخاطره شهیدان رجایی و باهنر، ضمن تبریک آغاز هفته دولت و روز کارمند گفت: ظرفیت بنادر کشور از ۲۷۰ به ۲۹۰ میلیون تن افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری حمل ونقل ایران به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، در بخشی از پیام علی‌اکبر صفایی آمده است:

هفته دولت تداعی‌کننده فداکاری‌ها و از خودگذشتگی های فرزندان پاک نهاد این نظام و یادآور روزهای پرشور خدمتگزاری شهیدان عظیم الشان رجایی و باهنر و بهانه‌ای برای تکریم کارگزاران نظام و بازخوانی معیارها و عملکرد حکومت و ترسیم الگوی صحیح مدیریت و فرصتی برای تشریح و تبیین دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی و اهداف عالی دولت مردمی در پیوند با نقشه راه گام دوم انقلاب، در جهت رشد، پویایی، عمران، آبادانی، بالندگی و پیشرفت روز افزون ایران عزیز است.

بسی مایه مباهات و افتخار است که از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون بیش از ۱۸۰ هزار میلیارد ریال پروژه در حوزه بنادر و دریانوردی کشور به بهره برداری رسیده و تقدیم مردم ایران شده است و در سال جاری نیز ۵۳۰ هزار میلیارد ریال پروژه در حوزه توسعه امور زیربنایی و فعال‌سازی کریدور شمال_جنوب تعریف شده است.

سازمان بنادر و دریانوردی در سال «مهار تورم و رشد تولید» به نمایندگی از دولت مردمی و وزارت راه و شهرسازی، توانست ظرفیت ناوگان کشور را از ۱۷.۷ میلیون تن به بیش از ۱۹.۷ میلیون تن و ظرفیت بنادر کشور را از ۲۷۰ میلیون تن به ۲۹۰ میلیون تن ارتقا دهد . همچنین پیرو سیاست های توسعه ای دولت سیزدهم در دریای خزر، با اضافه شدن ۳۳ فروند کشتی به ناوگان ملی شاهد توسعه ناوگان دریایی کشور هستیم . بیش از ۱۰۰ فروند شناور کوچک در داخل کشور در حال ساخت است و برای ساخت ۱۰۰ فروند هم از محل وجوه اداره شده سازمان به بخش خصوصی تسهیلات داده شده است که ۵۰ فروند آن در بخش مسافری است و امیدواریم با تولید کشتی‌های باری علاوه بر ایجاد اشتغال، توان و قدرت کشور در بخش دریا که همان حمل و نقل دریایی، ترانزیت کالا و اقتدار ناوگان ملی است، افزایش یابد.

در حوزه توسعه کمی دریانورد نیز با حمایت و پیگیری سازمان بنادر و دریانوردی، از ۲۶۰ دانشجوی دریانوردی در سال ۱۴۰۰ به ۴۹۰ دانشجو در سال ۱۴۰۲ رسیده ایم و قرار است در سال های آینده دانشگاههای دریایی در این زمینه فعال تر شوند .

خوشبختانه دولت سیزدهم در سند تحول مردمی به اهمیت اقتصاد دریا توجه ویژه ای داشته است و سازمان بنادر و دریانوردی در این راستا برنامه های مناسبی را برای توسعه اشتغال و ارتقای معیشت ساحل نشینان دنبال می کند .

در حوزه روابط بین‌الملل نیز با سیاستی که دولت سیزدهم در ارتباط با همسایگان دارد، پیوند بسیار خوبی بین کشورهای ساحلی جنوبی و شمالی مذاکرات متعدد انجام شده و امید می رود شاهد سرمایه گذاری شرکت‌ها و بخش‌های دولتی خارجی در بحث اقتصاد دریا و ترانزیت شمال به جنوب باشیم و امیدواریم در ادامه فعالیت دولت سیزدهم و مجلس شورای اسلامی در این دوره، شاهد توجه ویژه به اقتصاد دریا و ظرفیت‌های بیشمار آن در کشور باشیم تا بتوانیم با استفاده از فرصت‌های موجود گام‌های مهمی را در جهت رشد و توسعه اقتصادی کشور برداریم.

بی شک، موفقیت و تحقق اهداف سازمان بنادر و دریانوردی در دولت مردمی مرهون تلاش و توانمندی نیروهای متعهد و وظیفه شناسی است که همواره در جهت انجام مسؤلیت های محوله از هیچ کوششی فروگذار نیستند و این دستاوردها مدیون عزم استوار و تلاش های کارکنان خدوم این مجموعه و سایر ارگان های دریایی و بندری کشور است.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان «رجایی و باهنر»، هفته دولت و روز کارمند را به تمامی دولتمردان و کارکنان صدیق و پرتلاش دولت مردمی و خدمتگزار، به ویژه کارمندان خدوم سازمان بنادر و دریانوردی و فعالان حمل و نقل دریایی کشور که از هیچ کوششی برای تعالی و شکوفایی این صنعت دریغ نمی ورزند، تبریک و تهنیت عرض نموده، از درگاه خداوند متعال سلامتی و توفیق روزافزون و سربلندی همگان را مسئلت می نمایم.

ایرج منصوری

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری حمل و نقل و صنعت و معدن ایران / مدیرکل، سردبیر، دبیر، و خبرنگار اقتصادی ایرنا، رئيس دفتر اسبق خبرگزاری ایرنا در جمهوری آذربایجان (باکو) و منطقه آزاد کیش، کارشناس رسمی دادگستری

مطـالب مرتبـط

Back to top button