حمل و نقل

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام (ره)خبرداد

۱۹۲۰ مجوز پرواز به عتبات عالیات/۱۵ شرکت هواپیمایی در ایام اربعین به نجف و بغداد پرواز می کنند

مدیر عامل شهر فرودگاهی امام خمینی گفت: برای انجام عملیات اربعین حسینی از ترمینال سلام شهر فرودگاهی امام خمینی در مجموع ۱۹۲۰ پروازهای فوق العاده و برنامه ای صادر شده است.

سعید چلندری در نشست خبری در ترمینال سلام شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) به مناسبت عملیات اربعین حسینی در جمع خبرنگاران افزود: سال گذشته ۱۹۳ هزار زائر ایرانی از این فرودگاه به عتبات عالیات پرواز کردند.
وی اظهار داشت: در مجموع ۱۵ شرکت هوایی داخلی و خارجی در عملیات اربعین حسینی شرکت کرده اند که ۱۳ شرکت ایرانی و ۲ شرکت عراقی هستند.

وی با بیان اینکه از ۲۷ مرداد ماه امسال تا ۴ شهریور ۳۵ هزار و ۴۹۹ زائر ایرانی با ۲۸۴ پرواز به فرودگاه نجف و بغداد پرواز کرده اند گفت: امسال طبق مجوزهای صادره ۷۰ درصد پروازها از شهر فرودگاهی امام خمینی و ۳۰ درصد دیگر از سایر فرودگاه های کشور انجام خواهد شد.
مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی اظهار داشت: در اربعین سال گذشته ۱۹۳ هزار زائر از فرودگاه امام به عراق سفر کردند و پیش بینی ما این است که امسال با حدود ۳۰ درصد افزایش نسبت به سال گذشته بین ۲۰۰ تا ۲۲۰ هزار زائر ایرانی از فرودگاه امام به عتبات عالیات عزیمت کنند.
چلندری به تعداد شرکت های هوایی فعال در فرودگاه امام اشاره کرد و افزود: هم اکنون ۴۳ شرکت هواپیمایی داخلی و خارجی از این فرودگاه پرواز می کنند که ۱۴ شرکت داخلی ۲۹ شرکت خارجی به ۶۴ مقصد خارجی پرواز می کنند که بیشترین پروازها از این فرودگاه به ترتیب به کشورهای ترکیه و عراق است.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار پایگاه خبری حمل ونقل ایران به میزان سرمایه گذاری در منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی اشاره کرد و اظهارداشت: در حال حاضر معادل ۲۰ هزار میلیارد تومان تقاضای سرمایه گذاری در این منطقه آزاد وجود دارد و هم اکنون بیش از ۸ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در این منطقه در حال انجام است.
مدیر عامل شهر فرودگاهی امام خمینی یادآورشد: طبق برنامه ریزی های انجام شده ۲۴۰ هکتار زمین در منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی برای انجام سرمایه گذاری برای فعالان اقتصادی آماده سازی شده که از این متراژ ۱۰۷ هکتار در اولویت سرمایه گذاری قرار دارد، ضمن اینکه هم اکنون در اراضی منطقه آزاد تمام زیرساخت ها و مشوق‌های مالیاتی برای تجار و فعالان اقتصادی فراهم شده و بیش از ۳۰ میلیون دلار کالای تجار و بازرگانان در انبارهای این منطقه موجود است.

چلندری در ادامه به روند ساخت ترمینال جدید در شهر فرودگاهی امام خمینی اشاره کرد و گفت: احداث این ترمینال ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون یورویی در فضایی به وسعت ۴۱۰ هزار متر با توجه به مطالعات و انتخاب پیمانکار و تامین منابع مالی آن از طریق تهاتر و انجام تقریبا ۹۰ درصد کارهای اجرایی قرارداد آن، انتظار داریم عملیات اجرایی آن از شهریور و یا مهر ماه سال جاری آغاز شود.

به گفته وی ، سال گذشته برای پارک ۴ هزار و ۵۰۰ تا ۶هزار خودرو در محوطه ترمینال سلام ظرفیت سازی شد، اما با توجه به تأکید وزیر محترم راه و شهرسازی مبنی بر خدمات رسانی مطلوب به زائران اربعین حسینی، یک محوطه ۱۰ هکتاری آماده شد و هم اکنون برای پارک ۱۰ هزار خودرو در محوطه ترمینال سلام به صورت رایگان ظرفیت فراهم شده است.

 

ایرج منصوری

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری حمل و نقل و صنعت و معدن ایران / مدیرکل، سردبیر، دبیر، و خبرنگار اقتصادی ایرنا، رئيس دفتر اسبق خبرگزاری ایرنا در جمهوری آذربایجان (باکو) و منطقه آزاد کیش، کارشناس رسمی دادگستری

مطـالب مرتبـط

Back to top button