حمل و نقل

وزیر راه و شهرسازی:

اجرای آزادراه قم – سلفچگان – راهجرد از اولویت های مهم است

وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان قم و بازدید از آزادراه قم – سلفچگان – راهجرد گفت:‌ این پروژه بخشی از کریدور آزادراهی تهران تا بندر امام خمینی با برنامه ریزی و اولویت بندی اجرایی و ارایه مدل اقتصادی برای تامین سهم دولت با جدیت در حال پیگیری است.

به گزارش مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، مهرداد بذرپاش افزود: این پروژه آزادراهی بخش مهمی از کریدور آزادراهی شمال به مرکز و جنوب کشور است و اتصال محورهای شرق به غرب و جنوب غربی کشور را فراهم کرده و با ساماندهی ترافیک عبوری ۱۷ استان کشور در قم یکی از محورهای پر تردد و حیاتی کشور محسوب می شود.
مهرداد بذرپاش احداث آزادراه قم-سلفچگان-راهجرد را ضروری اعلام کرد و افزود:‌ با توجه به تعدد راه‌های ورودی و خروجی به شهر قم، این آزادراه کمک فراوانی به توزیع ترافیک عبوری، بدون ورود به محدوده شهری قم کرده و در نتیجه موجب افزایش سرعت و ایمنی تردد وسایل نقلیه و کاهش ترافیک در معابر شهر قم می‌شود.
وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اهمیت تسریع در ساخت این آزادراه بیان داشت: در راستای تکمیل هرچه سریعتر پروژه، عملیات اجرایی آن اولویت بندی شده است و اولویت اول به طول ۳۲ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی حدود ۱۰ درصد در حال اجرا است.
بذرپاش اعتبار هزینه شده در اولویت اول را بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: با توجه به بالا بودن هزینه های اجرایی در این پروژه با مشارکت ۳۰ درصدی سرمایه گذار و ۷۰ درصدی دولت در مصوبه هیات دولت همکاری بانک در سرمایه گذاری به تصویب رسید که مراحل کارشناسی طی شده و زمان برگشت سرمایه در آن ۷ سال تعیین شده است.
وی افزود: با ورود بانک شکل سرمایه گذاری به ۴۰ درصد از سوی سرمایه گذار، ۳۰ درصد بانک عامل و ۳۰ درصد دولت تغییر پیدا می کند.
وزیر راه وشهرسازی از ارایه مدل اقتصادی برای تامین سهم دولت خبر داد و گفت: این مدل اقتصادی در مرحله بررسی قرار دارد و با استفاده از آن اولویت اول پروژه به طول ۳۲ کیلومتر حدود ۲ سال تکمیل و آماده بهره برداری خواهد بود.

مطـالب مرتبـط

Back to top button