حمل و نقل

وزیر راه وشهرسازی خبرداد

انجام ۲۹۶۲ پرواز، اعزام ۸۶۳ رام قطار و ۱۰۰ هزارتاکسی‌های اینترنتی

وزیر راه و شهرسازی از برقراری ۲ هزار و ۹۶۲ پرواز از ۲۷ مرداد تا ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ برای سفرهای اربعین خبر داد و گفت: در این مدت ۳۷۹ هزار و ۳۱۹ زائر اربعین توسط ناوگان حمل‌ونقل هوایی جابه‌جا شده اند که عملیات جا به جایی زایران اربعین تا ۲۰ شهریور ادامه خواهد داشت.

مهرداد بذرپاش همچنین از اعزام بیش از ۸۶۳ رام قطار خبر داد و گفت: تعداد ۵۵۴ هزار و ۵۰۶  صندلی در ناوگان حمل‌ونقل ریلی ایجاد شده است.

وی ادامه داد: در حوزه حمل و نقل جاده‌ای با وسایل حمل ونقل عمومی برون شهری در مسیر رفت به پایانه های مرزی یک میلیون و ۲۳ هزار و ۳۵۹ زائر توسط ۴۹۱۲۶ سفر ناوگان عمومی جا به جا شدند.

بذرپاش تصریح کرد: در مجموع ۸۶۰ هزار و ۶۳ زائر توسط ۳۵۴۹۱ سفر ناوگان عمومی جاده‌ای از مرزهای هدف اربعین به مقاصد مختلف در استان ها جابه جا شده اند.

وی همچنین به نقش آفرینی تاکسی‌های اینترنتی اشاره کرد و افزود: ۸۰ هزار و ۳۸۳  سفر رفت توسط تاکسی های اینترنتی انجام شده و ۲۰ هزار و ۸۳۰  سفر برای بازگشت زائران برقرار شده است.

ایرج منصوری

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری حمل و نقل و صنعت و معدن ایران / مدیرکل، سردبیر، دبیر، و خبرنگار اقتصادی ایرنا، رئيس دفتر اسبق خبرگزاری ایرنا در جمهوری آذربایجان (باکو) و منطقه آزاد کیش، کارشناس رسمی دادگستری

مطـالب مرتبـط

Back to top button