حمل و نقل

در ایام اربعین حسینی ایران ایر بیش از ۴۹ هزار زائر ایرانی را جابه جا کرد

سخنگوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: در عملیات اربعین با بهره گیری از هواپیماهای پهن پیکر، ایران ایر توانست بیش از ۴۹ هزار زائر را با ۲۶۴ پرواز از ایستگاه‌های پروازی خود به نجف اشرف و بالعکس جابجا کند که این رقم بیشترین تعداد زائر جابجا شده در بین خطوط هوایی کشور بود.

آمارها نشان می دهد که هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران “هما” با استفاده از هواپیماهای پهن پیکر  و انجام ۲۶۴ پرواز، برنامه‌ای و ۲۵ پرواز فوق العاده ، بیشترین آمار جابجایی زائران حسینی را  در ایام اربعین سال جاری در میان شرکت های هواپیمایی به خود اختصاص داد.

“حسام قربانعلی ” درخصوص عملکرد “هما” در ایام اربعین گفت: هواپیمایی جمهوری اسلامی به موضوع  اربعین و خدمت گذاری به  زائران ابا عبدالله الحسین علیه السلام نگاهی متفاوت  از سایر پروازها دارد و از این رو سعی کرد امکانات ویژه‌ای را برای انجام این پروازها به کار گیرد.

مدیرکل روابط عمومی “هما” افزود: عملیات جابجایی زائران توسط “هما” از ۲۷ مردادماه آغاز شد و “هما” در این عملیات با بهره گیری از هواپیماهای پهن پیکر، توانست بیش از ۴۹ هزار زائر را با ۲۶۴ پرواز از ایستگاههای پروازی خود به نجف اشرف و بالعکس جابجا کند که این رقم بیشترین تعداد زائر جابجا شده در بین خطوط هوایی کشور است که در مقایسه با عملیات اربعین سال گذشته ۵۶ درصد افرایش داشته است.

سخنگوی “هما” به ایستگاههای پروازی “هما” در این عملیات اشاره کرد و گفت: در اربعین ۱۴۰۲ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران  از ۹ ایستگاه پروازی فرودگاه حضرت امام خمینی (ره)، فرودگاه مهرآباد، اصفهان، رشت، زنجان، خرم آباد، شیراز، شاهرود و سمنان پرواز به نجف و بالعکس انجام داد .در عملیات امسال برای اولین بار تعداد ۱۰ پرواز  از فرودگاه مهرآباد به نجف و بالعکس انجام شد.

همچنین برای نخستین بار  پرواز بین المللی از دو فرودگاه شاهرود و سمنان به نجف و بالعکس انجام شد که ازدیگر اقدامات “هما” در جهت بهره گیری هموطنان از خدمات هوایی “هما” در عملیات اربعین ۱۴۰۲ بوده است.

ایرج منصوری

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری حمل و نقل و صنعت و معدن ایران / مدیرکل، سردبیر، دبیر، و خبرنگار اقتصادی ایرنا، رئيس دفتر اسبق خبرگزاری ایرنا در جمهوری آذربایجان (باکو) و منطقه آزاد کیش، کارشناس رسمی دادگستری

مطـالب مرتبـط

Back to top button