حمل و نقل

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری:

در اربعین امسال تعداد پروازهای هوایی ۵۵ درصد افزایش یافت

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: آمارها نشان می دهد که جابجایی زائران ایرانی در ایام اربعین حسینی امسال نسبت به سال گذشته ۶۱ درصد و تعداد پروازها ۵۵ درصد رشد داشته است.

به گزارش پایگاه خبری حمل ونقل ایران از سازمان هواپیمایی کشوری، جعفر یازرلو افزود: سال گذشته از ۲۱ فرودگاه به مقاصد فرودگاه نجف و بغداد پرواز داشتیم که امسال عملیات اربعین از ۲۵ نقطه فرودگاهی انجام شد.

یازرلو با بیان آمار مقایسه‌ای پروازهای اربعین ۱۴۰۱ و اربعین ۱۴۰۲ افزود:  سال گذشته ۲ هزار و ۸۴ پرواز برقرار شده بود و تعداد مسافر و زائر جابجا شده به ۲۵۷ هزار و ۸۷ نفر رسید.

وی افزود: اما امسال در بازه زمانی ۲۷ مرداد تا ۲۰ شهریور در مجموع ۴۱۹ هزار و ۵۱۳ زائر اربعین حسینی با ۳۲۶۱پرواز جابه جا شدند.

یازرلو اظهار کرد: .جابه جایی زائران نسبت به سال گذشته از رشد ۶۱درصدی برخوردار بوده است.

وی یادآور شد: تعداد مسافر جابه‌جا شده در طول عملیات پروازی  اربعین حسینی ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۱درصد و تعداد پروازهای انجام شده ۵۵ درصد رشد داشته است.

به گفته یازرلو  قیمت بلیت رفت و برگشت ۶ میلیون تومان و امسال قیمت مصوب ۸ میلیون تومان بود که بلیت‌ها نیز کاملا الکترونیکی فروخته شد.

وی یادآور شد: علاوه بر این امسال فروش حضوری  کاروانی و  سفارشی نداشتیم و الحمدالله شأن زائران به خوبی رعایت شد که در پی آن میزان شکایت بسیار کم بود و کنترل بسیار خوبی بر فروش و رعایت دامنه نرخی اعلامی صورت گرفت.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری متوسط میانگین تاخیر پروازها در طول مدت یاد شده را ۳۸ دقیقه اعلام کرد.

ایرج منصوری

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری حمل و نقل و صنعت و معدن ایران / مدیرکل، سردبیر، دبیر، و خبرنگار اقتصادی ایرنا، رئيس دفتر اسبق خبرگزاری ایرنا در جمهوری آذربایجان (باکو) و منطقه آزاد کیش، کارشناس رسمی دادگستری

مطـالب مرتبـط

Back to top button