حمل و نقل

بذرپاش در جمع خبرنگاران:

توسعه ناوگان هوایی، ریلی ، جاده ای و دریایی اولویت وزارت راه وشهرسازی است

وزیر راه و شهرسازی از توسعه ناوگان هوایی، ریلی و جاده‌ای تا سال آینده از طریق وارادت از سایر کشورها و استقبال از تولیدات داخلی به ‌خصوص در بخش ریلی خبر داد و گفت: توسعه ناوگان جزء اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری حمل ونقل ایران مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی پس از جلسه هیئت دولت، در جمع خبرنگاران در خصوص ساماندهی بلیت هواپیما به ممنوعیت فروش بلیت چارتری اشاره کرد و اظهار کرد: اقدامات متمرکزی در این خصوص صورت گرفته است که در ایام اربعین نیز فروش بلیت از سوی خود شرکت‌های هواپیمایی را شاهد بودیم.

بذرپاش افزود: انحراف از قیمت‌های مصوب حداقلی بوده و از سکوها یا پلتفرم‌های مجازی نیز خواسته شد که این اقدام را انجام دهند که در این راستا مرکز ملی فضای مجازی، همکاران وزارت صمت و همکاران سازمان هواپیمایی کشوری جلسات متعددی با سکوهای مجازی عرضه کننده بلیت برگزار کردند اما هنوز به نقطه مطلوب نرسیده ایم.

وی ادامه داد: عرضه و تقاضا در ناوگان هوایی هم‌خوانی ندارد، بنابراین در کنار ساماندهی اوضاع موجود در بخش بلیت، افزایش کیفیت خدمات فرودگاهی، انضباط بخشی به شرکت‌های هواپیمایی و سایر مقررات انتظام بخش به حوزه هوایی مد نظر است و  توسعه ناوگان هوایی جزء اولویت‌ها قرار دارد.

به گفته وزیر راه و شهرسازی صنعت حمل ونقل هوایی کشور از تحریم‌ها رنج می‌برد  با همه این اوصاف خبرهای خوبی از تعداد هواپیماهایی که به شبکه  حمل و نقل هوایی اضافه می‌شوند وخریدهای جدید تا پایان امسال اتفاق می‌افتد.

وی اظهار کرد: توافقات خوبی با برخی کشورها داشته ایم اما اعلام نمی‌شود، به این دلیل که آن کشورها دچار آسیب ناشی از تحریم نشوند و این اقدام متوقف نشود؛ اما توسعه ناوگان هوایی کشور یکی از ضرورت‌های اصلی امروز است.

بذرپاش اضافه کرد: نه فقط ناوگان هوایی که توسعه ناوگان ریلی نیز در دستور کار است و هرکجا که شرکت‌های داخلی بتوانند لکوموتیو، واگن‌های باری و مسافری تولید داشته باشند متقاضی هستیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان خرید و تأمین ملزومات حوزه ریلی  از کشورهای خارجی ظرف چندماه آینده، گفت:  امسال با وجود محدودیت‌های موجود، در ایام اربعین مدیریت خوبی در خصوص ناوگان حمل و نقل عمومی اتوبوس‌ها انجام شد.

وی اعلام کرد: یکی از دستورکارهایی که برای سازمان راهداری تعریف شده است افزایش ناوگان اتوبوسی کشور برای سال آینده  است که به سطحی از استاندارد برسیم.

بذپاش با تأکید بر توسعه ناوگان هوایی، ریلی و جاده ای ابراز امیدواری کرد: ان شاءلله ظرف یکسال آینده عدد قابل توجهی به ناوگان اضافه می‌کنیم.

وی در ادامه در خصوص مترو پرند بیان کرد: طی ۲ الی ۳ روز آینده تست گرم متروی پرند که آرزوی دیرینه مردم آن خطه بوده انجام خواهد شد و از آنجا که این پروژه در چند ماه گذشته رشد خوب و پیشرفت قابل توجهی داشته، ظرف دو هفته آینده با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد که به ساکنان این شهر جدید و شهرهای پیرامون کمک می‌کند.

بذرپاش با بیان این‌که ۴ هزار واحد مسکن مهر از ۱۲ سال قبل باقی مانده، افزود: همزمان با افتتاح متروی پرند، این واحدها به متقاضیان عزیز و مردم شریف آن خطه که ۱۲ سال منتظر دریافت مسکن بودند، تقدیم خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی نوید بهره برداری از ۷مدرسه جدید در شهر پرند را نیز اعلام کرد.

وی یادآور شد: ۱۰ هزار مسکن مهر باقی مانده از سال‌های گذشته در شهر جدید پردیس به اتمام رسید که از این میزان حدود ۵ هزار واحد به مردم واگذار شد.

بذرپاش ابراز امیدواری کرد: انشاءالله مراسم بهره‌برداری این ۱۲ هزار مسکن مهر در شهر جدید پردیس ظرف ۲ هفته آینده برگزار خواهد شد.

به گفته بذرپاش، با توجه به این که مدت زمان ساخت این واحدها ۱۲ سال به طول انجامیده بود و سال‌های سال مسکوت باقی مانده بود، موجب نارضایتی مردم شده بود.

وی اظهار کرد: ما با وجود این که منابعی اعم از آورده متقاضی و تسهیلات بانکی نداشتیم وظیفه خود دانستیم که این کار را به اتمام برسانیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این که یک‌هزار و ۸۰۰ مسکن مهر در شهر جدید مهستان هم به بهره برداری خواهد رسید، ادامه داد: ۲۴۰ هزار مسکن مهر از گذشته با پیشرفت‌های مختلف باقی مانده بود که امروز با افتخار می‌توان گفت حدود یک‌هزار واحد از این تعداد تحویل مردم داده شده و عزم خود را جزم می کنیم که سایر واحدهای باقی مانده را نیز به مردم تحویل دهیم.

ایرج منصوری

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری حمل و نقل و صنعت و معدن ایران / مدیرکل، سردبیر، دبیر، و خبرنگار اقتصادی ایرنا، رئيس دفتر اسبق خبرگزاری ایرنا در جمهوری آذربایجان (باکو) و منطقه آزاد کیش، کارشناس رسمی دادگستری

مطـالب مرتبـط

Back to top button