حمل و نقل

هیچ محدودیتی برای نیروی دریایی ایران در آب‌های آزاد جهان وجود ندارد

معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: هیچگونه محدودیتی برای فعالیت نیروی دریایی در آب‌های آزاد و بین المللی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری حمل ونقل ایران، امیر دریادار بابک بلوچ، در مراسم  گرامی داشت روز جهانی دریانوردی با درود بر شهدای بنادر و نیروی دریایی ارتش که با اهدای جان خود راه بنادر تجاری را برای چرخش کالا بازگشادند، تاکید کرد: برای حفظ منافع و دفاع از آب‌ها و مرز‌های دریایی کشور، داشتن یک نیروی دریایی مقتدر و کارآمد ضروری است و نیروی دریایی ارتش همواره در خط مقدم دفاع از منافع و منابع کشور قرار دارد.

امیر دریادار بلوچ سپس با اشاره به ماموریت ناوگروه ۸۶ به عنوان مهم‌ترین عملیات نیروی دریایی ارتش در سال گذشته، اظهار داشت: ناوگروه ۸۶ برای ملت ایران ثابت کرد که محدودیت و مرزی در آب ها برای فعالیت نیروی دریایی وجود ندارد و تمامی دریاها، اقیانوس ها و آبهای آزاد کره زمین تحت سیطره دریانوردان میهن اسلامی است.

 معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش بیان کرد: تجربه نشان داده که همواره علوم دریایی و علوم دریانوردی در کنار هم قرار دارند، بنابراین حرکت دادن ناوگروه ۸۶ در دور کره زمین و انجام دقیق و نوفقیت آمیز این ماموریت نشان دهنده این است که این کار تکنیکی به صورت علمی صورت گرفته است.

ایرج منصوری

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری حمل و نقل و صنعت و معدن ایران / مدیرکل، سردبیر، دبیر، و خبرنگار اقتصادی ایرنا، رئيس دفتر اسبق خبرگزاری ایرنا در جمهوری آذربایجان (باکو) و منطقه آزاد کیش، کارشناس رسمی دادگستری

مطـالب مرتبـط

Back to top button