حمل و نقلشهرسازی و عمران

مدیرعامل شرکت ساخت:

راه آهن همدان- سنندج در پاییز امسال به بهره برداری می رسد

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در بازدید از پروژه راه‌آهن همدان – سنندج گفت: عملیات اجرایی راه آهن همدان – سنندج در مراحل پایانی قرار دارد و در پاییز سالجاری به بهره برداری می رسد.

به گزارش پایگاه خبری حمل ونقل ایران از روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل ونقل، خیرالله خادمی بااعلام آمادگی این پروژه برای بهره‌برداری گفت: ۳۲ درصد از پیشرفت فیزیکی این پروژه طی ۱.۵ سال گذشته محقق شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه این پروژه با هدف تکمیل کریدور ریلی مرکز به غرب کشور و اتصال مراکز استان های کردستان و همدان آماده شده است،  ارزش روز این پروژه را ۱۵ هزارمیلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این رقم نشان می‌دهد راه‌آهن همدان_ سنندج یک ابر پروژه ریلی است.
خادمی در خصوص مشخصات فنی این پروژه نیز گفت: طول پروژه از همدان تا سنندج حدود ۱۵۱ کیلومتر است و سرتاسر مسیر آمادگی بهره‌برداری دارد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور هدف این پروژه را اتصال دو مرکز استان کردستان و همدان به شبکه ریلی دانست و افزود: اجرای راه‌آهن همدان_ سنندج اتصال مرکز کشور را به سمت غرب کشور به صورت ریلی برقرار می‌کند ولی برای اینکه بتوانیم شرایط کریدور را ارتقا دهیم باید به مرز باشماق اتصال انجام شود و از آن طریق به شبکه ریلی عراق متصل شویم تا به این ترتیب از طریق شبکه ریلی عراق به سوریه دسترسی یابیم.
وی ادامه داد: با تکمیل این دسترسی‌ها تحولی در استان های غربی به ویژه استان کردستان رخ می‌دهد.
خادمی اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود با روند خوبی که در حوزه‌های زیرساختی حمل‌ونقلی در پیش گرفته شده و با برنامه‌ریزی‌ها و اقداماتی که در بخش‌های جاده‌ای هم در دست انجام است، بتوانیم کریدورهای اصلی استان و کریدورهای شمالی- جنوبی در غرب کشور نیز که بخش عمده آن حدود ۳۲۰ کیلومتر از استان کردستان می‌گذرد، تکمیل کنیم.

بازدید دکتر خادمی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه به همراه دکتر حبیبی معاون امور عمرانی استانداری کردستان از ایستگاه راه آهن سنندج.دکتر خادمی در این بازدید ضمن تقدیر از کلیه عوامل اجرایی، تسریع در تکمیل موارد باقیمانده ساختمانی و تاسیساتی با رعایت استفاده از مصالح کیفی ، اصول زیباشناسی و رفاه مسافران، هماهنگی و همراهی نهادهای استانی و شهری برای بهره برداری و خدمات دهی مطلوب به مسافران را خواستار شد.

ایرج منصوری

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری حمل و نقل و صنعت و معدن ایران / مدیرکل، سردبیر، دبیر، و خبرنگار اقتصادی ایرنا، رئيس دفتر اسبق خبرگزاری ایرنا در جمهوری آذربایجان (باکو) و منطقه آزاد کیش، کارشناس رسمی دادگستری

مطـالب مرتبـط

Back to top button