حمل و نقلشهرسازی و عمران

خادمی: سرمایه گذاری بخش خصوصی در مسیر آزادراه شیراز – اصفهان ضروری است

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به افتتاح آزادراه شیراز-اصفهان به طول ۲۱۲ کیلومتر، از فراهم شدن فرصت های سرمایه‌گذاری بخش‌های خصوصی در طول این مسیر خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری حمل ونقل ایران، خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در خصوص مزیت‌های اقتصادی و اجتماعی افتتاح بخشی از آزادراه شیراز- اصفهان در مسیر شیراز- ایزدخواست به طول ۲۱۲ کیلومتر، گفت: این بخش از آزادراه، بخشی از آزادراه کریدور شمال-جنوب در مرکز کشور محسوب می‌شود که امکانات فراوانی را برای تردد و همچنین رونق گردشگری ایجاد خواهد کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: این آزادراه به عنوان یک مسیر میان‌بر بین دو استان فارس و اصفهان است که فاصله این دو استان را ۱۳۴ کیلومتر کوتاه می‌کند. همچنین این آزادراه ‌می‌تواند امکان تردد از استان‌های جنوبی از جمله بوشهر و هرمزگان در این مسیر را فراهم کند.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل، بهره‌برداری از این آزادراه را تحولی در حمل ونقل کشور برشمرد و توضیح داد: این مسیر، مسیر جدید ارتباطی به سمت جنوب است و با عبور از مناطقی که ظرفیت گردشگری دارند مسیر گردشگری برای گردشگران داخل و خارج را فراهم می‌کند.

خادمی افزود: این مسیر آزادراهی با طول ممتد ۲۱۲ کیلومتر زمینه اقتصادی و رونق کسب و کار را نیز فراهم‌ می‌کند و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی می‌توانند برای سرمایه‌گذاری‌هایی نظیر احداث کارخانجات و ایجاد ظرفیت‌های دیگر از این مسیر استفاده کنند.

ایرج منصوری

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری حمل و نقل و صنعت و معدن ایران / مدیرکل، سردبیر، دبیر، و خبرنگار اقتصادی ایرنا، رئيس دفتر اسبق خبرگزاری ایرنا در جمهوری آذربایجان (باکو) و منطقه آزاد کیش، کارشناس رسمی دادگستری

مطـالب مرتبـط

Back to top button