حمل و نقل

معاون وزیر راه و شهرسازی خبرداد

راه آهن ۱۵۱ کیلومتری همدان – سنندج به بهره برداری رسید

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور با اشاره به اهمیت راه آهن همدان – سنندج برای توسعه اقتصادی استان کردستان،گفت: این مسیر ریلی با ۱۵۱ کیلومتر طول، هم اکنون بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد ریال ارزش دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری حمل ونقل ایران خیرالله خادمی با بیان اینکه راه آهن همدان – سنندج توسط رئیس جمهوری اسلامی ایران افتتاح شد، در جمع خبرنگاران افزود: این پروژه مهم ریلی در ۳ قطعه آماده شده و هم اکنون شرکت ساخت در حال احداث ۳۳۰۰ کیلومتر خطوط ریلی در کشور است.
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: پروژه های ریلی کشور با اولویت در حال تکمیل هستند و امسال ۴ پروژه ریلی مهم به طول ۴۰۷ کیلومتر به بهره برداری می رسند.
خادمی با بیان اینکه این مسیر ریلی ۱۵۱ کیلومتری می تواند در حوزه اقتصادی بسیار تاثیرگذار باشد، گفت: این پروژه یکی از زیباترین مسیر ریلی کشور است و ایستگاه راه آهن سنندج یکی از زیباترین ایستگاه ریلی است و پروژه با گذر از بین مزارع کشاورزی ۴۵ پروژه غیر هم‌سطح دارد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور یادآورشد: ۴۸ کیلومتر از این مسیر ریلی در استان همدان و ۱۰۳ کیلومتر آن در استان کردستان قرار دارد و در مجموع طبق برنامه ریزیهای انجام قرار است ۴۰۷ کیلومتر راه آهن در کشور امسال به بهره برداری برسد.
وی با بیان این خط آهن توسط رئیس جمهوری اسلامی ایران اواخر این هفته افتتاح می شود، گفت: در این مسیر ریلی ۱۳ هزار و ۷۵۰ متر مربع ساختمان و زیربنا احداث شده و با بهره‌برداری از این خط آهن بیست و سومین استان کشور به شبکه ریلی کشور متصل می شود.

ایرج منصوری

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری حمل و نقل و صنعت و معدن ایران / مدیرکل، سردبیر، دبیر، و خبرنگار اقتصادی ایرنا، رئيس دفتر اسبق خبرگزاری ایرنا در جمهوری آذربایجان (باکو) و منطقه آزاد کیش، کارشناس رسمی دادگستری

مطـالب مرتبـط

Back to top button