صنعت و معدن

رئیس هیات عامل ایمیدرو تاکید کرد

لزوم توجه به رونق تولید و تمرکز زدایی در توسعه پدافند غیرعامل بخش معدن و صنایع معدنی

رئیس هیات عامل ایمیدرو در سومین همایش ملی پدافند غیرعامل وزارت صنعت، معدن و تجارت بر لزوم توجه به رونق تولید و تمرکز زدایی در توسعه پدافندغیرعامل بخش معدن و صنایع معدنی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت و معدن ایران از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، محمدرضا موثقی نیا، اظهارداشت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت تولید و رونق تولید در جنگ اقتصادی، یقینا بهترین راه مقابله با وابستگی و جنگ اقتصادی همین رونق تولید است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: بنابراین ایمیدرو رونق تولید را به عنوان بهترین و اثربخش ترین روش توسعه پدافندغیرعامل مورد توجه قرار می دهد.
موثقی نیا عنوان کرد: پروژه خطوط انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان و تفاهم نامه ( اولیه) وزارت صمت وزارت نیرو برای تولید ۱۰ هزار مگاوات برق فسیلی و ۵ هزار مگاوات برق تجدیدپذیر از جمله اقدامات ایمیدرو در حوزه پدافند غیرعامل است.
رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: یکی از مسیرهای تقویت پدافند غیرعامل، تقویت بخش خصوصی و توسعه سرمایه در سطح کشور و پیشگیری از تمرکز است بنابراین باید تمرکززدایی در صنایع و معادن را مدنظر قرار داد.
وی یادآورشد: طی ۲۰ سال گذشته بالغ بر ۲۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری و ۱۰۰ هزار اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم در ایمیدرو صورت گرفته است.

سردار غلامرضا جلالی،رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز در این همایش یکی از وظایف وزارت صمت در جنگ اقتصادی را دفاع اقتصادی دانست و اعلام کرد: تهدیدات ترکیبی اقتصادی در وزارت صمت ۴ مولفه مهم سایبری، شبکه های اجتماعی، رسانه و تغییر رفتار مردم را در بر می گیرد.
وی خاطرنشان کرد: یکی از تهدیدهای عمده برای ایمیدرو و بخش معدن و صنایع معدنی در حوزه سایبری است بنابراین باید مدیران صنعت از حداقل دانش سایبری برخوردار باشند تا در تصمیم گیری آنها مشکلی پیش نیاید.
شناسایی ریسک و وابستگی ها، حفظ تداوم تولید، قابلیت برگشت پذیری پس از حادثه و حفظ و ارتقائ آمادگی از جمله مباحثی بود که در حوزه تطبیق موضوعات مهم پدافندغیرعامل با حوزه صنعت به آن اشاره شد.
رئیس سازمان پدافندغیرعامل کشور امن سازی اضطراری سایبری و ایجاد شهرکی برای تمرکز صنایع پرخطر را از اولویت های این سازمان اعلام کرد.

 

ایرج منصوری

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری حمل و نقل و صنعت و معدن ایران / مدیرکل، سردبیر، دبیر، و خبرنگار اقتصادی ایرنا، رئيس دفتر اسبق خبرگزاری ایرنا در جمهوری آذربایجان (باکو) و منطقه آزاد کیش، کارشناس رسمی دادگستری

مطـالب مرتبـط

Back to top button