حمل و نقل

خدمات فرودگاهی تبریز، اصفهان و مهرآباد برترین ها معرفی شدند

دفتر برنامه‌ریزی راهبردی و مدیریت عملکرد شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، فرودگاه‌های تبریز، اصفهان و مهرآباد را به‌عنوان سه فرودگاه برتر کشور در طرح جامع نظرسنجی و پایش کیفیت خدمات فرودگاهی در مهرماه ۱۴۰۲ به لحاظ شاخص رضایت معرفی کرد.

به‌ گزارش پایگاه حمل ونقل ایران از روابط‌ عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران؛ فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز با شاخص رضایت ۷۸.۳ درصدی در مهرماه به عنوان فرودگاه برتر، فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان با شاخص رضایت ۷۵.۷ درصدی به‌عنوان فرودگاه دوم و فرودگاه بین المللی مهرآباد با شاخص رضایت ۷۱.۸ به‌عنوان فرودگاه سوم کشور در طرح جامع نظرسنجی و پایش کیفیت خدمات فرودگاهی معرفی شدند.

گزارش شاخص رضایت فرودگاه‌های کشور در طرح جامع نظرسنجی و پایش خدمات فرودگاهی شهریورماه ۱۴۰۲ در حالی است که شاخص رضایت فرودگاه‌های تبریز، اصفهان و مهرآباد در شهریور به ترتیب ۶۶.۴، ۷۵.۶ و ۶۶.۳ بوده است.

فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز، با رسیدن به شاخص رضایت ۷۸.۳ درصد، موفق شد برای نخستین بار در سال ۱۴۰۲ ،جایگاه اول فرودگاه های کشور را به خود اختصاص دهد. ناگفته نماند این فرودگاه دو بار نیز در سال گذشته، موفق به کسب عنوان نخست شده بود و از این حیث، تنها فرودگاه کشور است که توانسته است سه بار متناوب، با پیشی گرفتن از فرودگاه اصفهان، در صدر جدول رنگینگ فرودگاه های کشور قرار گیرد. در مهر ماه، ۶۷.۵ درصد مسافران و مستقبلین، رای به رضایت کامل از خدمات فرودگاه داده بودند که موفقیت ارزشمندی به شمار می رود.

فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان، با ثبت شاخص رضایت ۷۵.۷ درصد در جایگاه دوم فرودگاه‌های برتر قرار گرفت. ثبات و پایایی و نداشتن نوسان در شاخص رضایت، یکی از مهم ترین مولفه هاست که فرودگاه اصفهان به خوبی از آن برخوردار است و تاکنون هیچ نوسان محسوسی در شاخص رضایت نداشته و همواره در میان سه فرودگاه برتر کشور قرار داشته است.

فرودگاه بین‌المللی مهرآباد، با ثبت میانگین شاخص ۷۱.۸ درصد در مهر ماه که با تقویت نقاط قوت و رفع نارسایی ها حاصل شده است، موفق شد بار دیگر در فهرست سه فرودگاه برتر کشور قرار گیرد. این فرودگاه در گزارش تجمیعی نیز، جزو سه فرودگاه اول کشور است.

در همین راستا، فرودگاه شیراز با ثبت شاخص رضایت۷۰.۴ درصد به جایگاه چهارم رسید؛ فرودگاه بندرعباس با رسیدن به شاخص رضایت ۷۰.۳ درصد پنجم شد و فرودگاه یزد با میانگین شاخص ۶۷.۸ درصد، در جایگاه ششم قرار گرفت.

همچنین، فرودگاه مشهد با شاخص رضایت۶۵.۳ درصد هفتم شد و فرودگاه زاهدان با ثبت شاخص رضایت ۶۱.۶ درصد در جایگاه هشتم قرار گرفت. فرودگاه اهواز نیز با شاخص رضایت ۵۹.۲ درصد، نهمین فرودگاه در میان فرودگاه های تحت مالکیت شرکت شناخته شد.

این در حالی است که میانگین شاخص رضایت فرودگاه‌های کشور در مهر ماه به ۶۹.۷ درصد ارتقا یافت که این میزان نسبت به ماه گذشته، ۳.۷ درصد رشد نشان می دهد.

در ماه گذشته، ۲۷۸ هزار و ۹۳۶ بازخورد در درگاه‌های مختلف سامانه جامع پایش کیفیت خدمات فرودگاهی به ثبت رسید که از این تعداد، ۱۵۴ هزار و ۴۷۷ نظر، معادل ۵۵.۴ درصد کل آرا، حاکی از رضایت کامل مسافران و مستقبلین از خدمات فرودگاه‌های منتخب طرح بوده است.

در مهر ۱۴۰۲، بیشترین میزان رضایت مسافران و مستقبلین از تسهیلات و خدمات ارائه شده در فرودگاه‌های کشور با شاخص رضایت ۷۵.۲ درصد، مربوط به نمازخانه ها ثبت شد. جایگاه دوم خدمات برتر، با میانگین شاخص رضایت ۷۴.۸ درصد، مربوط به سرویس‌های بهداشتی و وضوخانه‌ها بود وگروه سوم در زمینه خدمات برتر، گروه اطلاعات پرواز با میانگین شاخص رضایت ۷۱.۹ درصد شناخته شد.

ایرج منصوری

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری حمل و نقل و صنعت و معدن ایران / مدیرکل، سردبیر، دبیر، و خبرنگار اقتصادی ایرنا، رئيس دفتر اسبق خبرگزاری ایرنا در جمهوری آذربایجان (باکو) و منطقه آزاد کیش، کارشناس رسمی دادگستری

مطـالب مرتبـط

Back to top button