حمل و نقل

ماندگاری کانتینر در بندرشهید رجایی به ۳ ماه کاهش یافت

مدیر کل بنادر ودریانوردی استان هرمزگان گفت: برای تسهیل عملیات تخلیه و بارگیری، مدت ماندگاری کانتینر در محوطه بندر شهید رجایی از ۴ ماه به ۳ ماه کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری حمل ونقل ایران مهندس حسین عباس نژاد در گفتگو با خبرنگاران افزود: پیشتر ۱۲۵ هزار کانتینر در محوطه بندر شهید رجایی دپو شده بود و این مشکلات زیادی را برای بندر شهید رجایی به وجود آورده بود اما با هماهنگی سازمان اموال تملیکی و با تخلیه بخشی از این کانتینرها تعداد آن به حدود ۸۰ هزار کانتینر کاهش یافته است.

 مدیرکل بنادرودریانوردی استان هرمزگان یادآورشد: مجموع ظرفیت کانتینری بندر شهید رجایی ۱۴۰ هزار دستگاه کانتینر است که بیش از ۱۲۵ هزار کانتینر در این محوطه دپو شده بود.

عباس نژاد با بیان اینکه هم اکنون تمام کانتینرهای سال ۱۴۰۰ از محوطه بندر شهید رجایی تخلیه شده است، گفت: هم اکنون در بندر شهید رجایی کشتی هایی با ۱۷ هزار و ۴۰۰ کانتینر پهلوگیری می کنند، اما با تکیمل فاز سوم کتشی های بیش از ۱۸ هزار کانتینر می تواند پهلوگیری کنند.

وی تاکید کرد: فضای عملیاتی بندر محدود است و هرچه دپو کالا در محوطه بندر بیشتر شود، کار ما سخت تر می شود، لذا تخلیه سریع و به موقع کالا در بنادر از اهمیت زیادی برخوردار است تا محوطه مناسب و جا برای تخلیه کالاهای دیگر مشکلی نداشته باشد.

مدیرکل بنادرودریانوردی استان هرمزگان بیان کرد: در بخش توسعه اقتصاد دریا محور نیز انجام پروژه های زیادی در بنادر استان هرمزگان در دستور کار قرار گرفته که انشاالله با سفر آینده رئیس جمهور محترم به این استان برخی از این پروژه ها افتتاح خواهد شد.

وی گفت: پیشتر هزینه نگهداری ایمن یک دستگاه کانتینر در بندر شهید رجایی ماهانه ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود، اما از یکم آبان ماه هزینه نگهداری یک دستگاه کانتینر در این بندر به صورت پلکانی با توجه به مدت ماندگاری آن افزایش یافته است.

 

ایرج منصوری

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری حمل و نقل و صنعت و معدن ایران / مدیرکل، سردبیر، دبیر، و خبرنگار اقتصادی ایرنا، رئيس دفتر اسبق خبرگزاری ایرنا در جمهوری آذربایجان (باکو) و منطقه آزاد کیش، کارشناس رسمی دادگستری

مطـالب مرتبـط

Back to top button