حمل و نقل

معاون دریایی سازمان بنادر:

تسهیلات ویژه سازمان بنادربرای ساخت شناورهای مسافربری

عضو هیات عامل و معاون امور دریایی سازمان بنادرودریانوردی گفت: تسهیل در ساخت شناورهای مسافری با رویکرد افزایش ایمنی و نوسازی ناوگان مسافربری دریایی از اولویت های این سازمان است.

به گزارش پایگاه خبری حمل ونقل ایران از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، مجید علی‌نازی در ششمین نشست کمیته حمل و نقل دریایی ویژه سفرهای دریایی نوروز۱۴۰۳، با اشاره به ضرورت همگرایی همه ارگان‌های متناظر با سفرهای دریایی، تاکید کرد: چرخه و فرایند سفرهای دریایی به صورت یک زنجیره به هم پیوسته است و در یک سیستم یکپارچه و متمرکز، کارایی بهتر و بیشتری خواهد داشت.

به گفته وی ، این سازمان از محل وجوه اداره شده خود ، تسهیلات ویژه ای را به ساخت و نوسازی شناورهای مسافربری اختصاص داده است و در این راستا از مالکان و شرکت‌های کشتی سازی کشور انتظار می رود نسبت به نوسازی و افزایش ایمنی شناورهای مسافربری اهتمام ویژه داشته باشند.

وی تاکید کرد: پیشکرانه و پسکرانه هر سفر دریایی به هم مرتبط است و هر گونه تصمیم فردی، خارج از سیستم یکپارچه، مانع از ارائه خدمات مطلوب به مردم و متقاضیان سفرهای دریایی خواهد شد.

عضو هیات عامل سازمان بنادرودریانوردی، با اشاره به سیاست‌های توسعه دریامحور و ضرورت نگاه ویژه و ملی به دریا، اظهار کرد: مهم‌ترین مأموریت این کمیته، در چارچوب اقتصاد دریاپایه، شناسایی و احصای کمبودها در حوزه حمل ‌ونقل سفرهای دریایی و فراهم‌سازی بستر امن و ایمن برای مردم است.

علی‌نازی با اشاره به استقبال مردم از گشت‌های دریایی در قالب راهیان نور در آب‌های خوزستان، و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت‌طلبی، تاکید کرد: زیرساخت‌های سفرهای راهیان نور در حوزه دریایی، از مطلوبیت کافی برخوردار نیست و در دو بخش اسکله و شناور به نوسازی و تجهیز نیاز دارد.

معاون دریایی سازمان بنادرودریانوردی در خصوص برنامه‌های کمیته خدمات حمل‌نقل دریایی، برای ایمن‌سازی خدمات به مسافران دریا در ستاد یادمان راهیان نور خاطرنشان کرد: سازمان بنادر و دریانوردی آمادگی دارد در قالب وجوه اداره شده به متقاضیان سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های مسافری، تسهیلات ویژه( وام بدون بهره) ارائه کند.

در نشست کمیته خدمات حمل و نقل دریایی ویژه مسافرت‌های نوروزی، نادر پسنده، مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی، مهدی فرمهینی فراهانی، مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و نمایندگان سایر ارگان‌های مرتبط با گردشگری و سفرهای دریایی حضور داشتند.

ایرج منصوری

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری حمل و نقل و صنعت و معدن ایران / مدیرکل، سردبیر، دبیر، و خبرنگار اقتصادی ایرنا، رئيس دفتر اسبق خبرگزاری ایرنا در جمهوری آذربایجان (باکو) و منطقه آزاد کیش، کارشناس رسمی دادگستری

مطـالب مرتبـط

Back to top button