حمل و نقل

امضای ۳۱ قرارداد سرمایه گذاری در بنادر/ تخلیه وبارگیری ۵۰۰ میلیون تن کالا

همزمان با برگزاری همایش توسعه دریا محور و گرامیداشت روز ملی حمل و نقل دریایی و بندری ۳۱ قرارداد و تفاهمنامه  به ارزش ۵۵ هزار میلیارد تومان با بخش خصوصی و با حضور وزیر راه و شهرسازی به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری حمل ونقل ایران، این قراردادها برای انجام سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بنادر شهید رجایی امام بوشهر امیرآباد شهید بهشتی انزلی و بندر نوشهر به امضا رسید.

ایجاد زیرساخت‌های ایجاد زیرساخت‌های اراضی برای فعالیت‌های لجستیکی احداث پایانه کانتینری تولید سوخت کم سولفور احداث پایانه‌های غلات احداث مخازن نگهداری فراورده‌های نفتی و روغن احداث ترمینال مواد نفتی ایجاد مجتمع کشتی‌سازی احداث کارخانه تصفیه روغن و بسته‌بندی از مهم‌ترین بخش‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بنادر کشور است

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی در این مراسم گفت: در دوسال اخیر  بیش از ۵۰۰ میلیون تن بار در بنادر کشور تخلیه و بارگیری شده است.

جلیل اسلامی اظهارداشت: بندر به عنوان محل تلاقی کریدورها و مسیرهای تردد کالا نقش بزرگی ایفا می کند و با ظرفیت سازی هایی که انجام شده است، حدود ۵۰۰ میلیون تن در دولت سیزدهم تخلیه و بارگیری شده است.

وی افزود: علی رغم تحریم ها حدود ۸ درصد رشد در کالاهای اساسی و کانتینری داشتیم و امید است این روند رشد امسال نیز ادامه یابد.

اسلامی بیان کرد: در حال حاضر ۲۷۵ میلیون تن در بنادر کشور ظرفیت سازی شده است و با امضای توافق نامه هایی طی همایش امشب، ظرفیت بنادر به بیش از ۲۸۵ میلیون تن می رسد.

معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی افزود: امسال در حوزه ظرفیت سازی پروژه هایی که از طریق سازمان بنادر و بخش خصوصی انجام شد و نزدیک به ۱۰۰هزار میلیارد تومان در بندر و پس کرانه و در پایانه های لجستیکی به قرارداد خواهد رسید.

اسلامی خاطرنشان کرد: بنادر کوچک مورد توجه دولت است و سازمان وظایف متعددی از جمله تجهیز و تکمیل این بنادر در راستای ارتقا معیشت مردم دارد.

وی با بیان اینکه در حوزه کالاهای اساسی خوشبختانه ظرفیت سازی خوبی انجام شد و یک تغییر رویکرد مهم در سلامت مردم و کالاهای اساسی در حال شکل گرفتن است، گفت: ظرفیت سازی برای ساخت سیلو در حال شکل گرفتن است که غیر از تخلیه کالاهای اساسی، سالم سازی تخلیه مواد غذایی مورد مصرف مردم است و برای اولین بار در بندر شهید رجایی در حال ساخت داریم که ظرفیت ۲.۵ میلیون تن اضافه می شود.

وی افزود: همچنین کارهای خوبی برای تجهیز بنادر با توجه به قدمت تجهیزات، انجام شده است که گزارش آن ارائه می شود. مشارکت های خارجی در قراردادهای تجهیز بنادر در حال انجام است که امضا و ابلاغ می شود.

ایرج منصوری

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری حمل و نقل و صنعت و معدن ایران / مدیرکل، سردبیر، دبیر، و خبرنگار اقتصادی ایرنا، رئيس دفتر اسبق خبرگزاری ایرنا در جمهوری آذربایجان (باکو) و منطقه آزاد کیش، کارشناس رسمی دادگستری

مطـالب مرتبـط

Back to top button