حمل و نقل

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی در مراسم اختتامیه:

بخش خصوصی با انجام سرمایه گذاریهای مورد نیاز در توسعه صنعت حمل ونقل نقش مهمی دارد

معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی گفت: همه مردم با صنعت حمل ونقل ارتباط نزدیکی دارند و بخش خصوصی در انجام سرمایه گذاریها می تواند نقش مهمی را در توسعه صنعت حمل و نقل کشور ایفا کنند.

شهریار افندی زاده عصر چهارشنبه در آیین اختتامیه هفتمین نمایشگاه بین المللی حمل ونقل لجستیک و صنایع وابسته افزود: خوشبختانه در طول ۳ روز برگزاری این نمایشگاه تجارب خوبی کسب شد و سعی می کنیم از این تجارب در نمایشگاه های بعدی استفاده کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: این نمایشگاه با شعار حمل ونقل هوشمند و ترانزیت و توسعه اقتصادی نیازهای شرکت ها و سازمان‌ها مطرح کرد و سایر شرکت های می توانند راهکارهای مناسبی را برای همین منظور ارائه دهند.

به گفته افندی زاده، دومین مساله این است که نیازهای شرکت ها و سازمان‌ها به چه نحوی استفاده شود تا صنعت حمل ونقل در زمینه های توسعه به تدریج استفاده کنند.

وی بیان کرد: ما باید سعی کنیم مردم را با آخرین دستاوردها و فناوری‌های جدید در نمایشگاه ها آشنا کنیم و ارزیابی ماحصل برگزاری این نمایشگاه از نظر کیفی و کمی نیز ضروری است.

معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی یادآورد شد: همه ما با صنعت حمل ونقل ارتباط مستقیم داریم و این مساله ای است که همه با آن درگیر هستند و در واقع صنعت حمل ونقل یک مساله همه گیر  است.

وی از تدوین طرح جامع حمل و نقل و تعیین اولویت ها با کمک شرکت ها و سازمان های تابعه خبر داد و گفت: باید در صنعت حمل و نقل بتوانیم از منابع و سرمایه گذاری بخش خصوصی داخلی و خارجی استفاده کنیم.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت:در زمان برگزاری نمایشگاه نگاه ما باید اینطور باشد که سازمان ها و شرکت های دولتی نیازها و خواسته های خود را اعلام کنند تا مبدا حرکت برای شرکت های دانش بنیان و فناور مشخص شود.

وی افزود: دومین موضوع این است که چگونه شرکت ها و موسسات، نیازهای بخش دولتی را برطرف می کنند، که خروجی آن همان محصولات و دستاوردهای آنها است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه گفت: موضوع سوم ارتباط تولید کنندگان و شرکت های دانش بنیان با طرف مقابل است که نیاز است در رو در رو مذاکره کنند و برای اقدامات بعدی برنامه ریزی داشته باشند.

وی افزود: چهارمین نکته این است که سعی کنیم مردم را با آخرین دستاوردها و فناوری ها آشنا کنیم. طبق گزارش های اعلام شده، ۶۲ درصد برای مشاهده فناوری ها به نمایشگاه امسال آمدند.

معاون وزیر راه و شهرسازی  در خصوص اهمیت ارزیابی نمایشگاه گفت: خروجی نمایشگاه می تواند در صنعت تاثیر گذار باشد.  آن هم حمل و نقلی که اعتقاد داریم زیربنای توسعه اقتصادی است، با آن ارتباط مستقیم داریم و همه آن را قضاوت می کنیم.

وی تاکید کرد: برای رشد صنعت حمل و نقل باید برنامه داشته باشیم . به دنبال تدوین طرح جامع حمل و نقل و تعیین اولویت ها با کمک شرکت ها و سازمان های تابعه هستیم. ما باید در صنعت حمل و نقل بتوانیم از منابع و سرمایه گذاری بخش خصوصی داخلی و خارجی استفاده کنیم.

افندی زاده افزود: وقتی ۲۲۰هزار کیلومتر راه در کشور داریم چگونه می توانیم از آن به طور مطلوب نگهداری کنیم و همزمان در ساخت راه، فرودگاه و ناوگان سرمایه گذاری کنیم؟ تنها راه نجات حمل و نقل، جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی است و در این بین سرمایه گذار نیاز به تضمین دارد. پس ما باید به دنبال مدل اقتصادی باشیم.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی بیان داشت: باید به دنبال این باشیم که چگونه با مدل بومی بتوانیم این سرمایه را وارد کنیم. البته در داخل کشور به اندازه کافی سرمایه داریم و باید آن را مدیریت کنیم.

وی در ادامه گفت: در برنامه هفتم توسعه به غیر از چند فرودگاه،  بقیه باید در اختیار بخش خصوصی باشد. همچنین توسعه ناوگان باید از طریق بخش خصوصی اتفاق بیفتد. در معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی، قرار شد پروژه ای تعریف کنیم که چگونه سرمایه گذار وارد صنعت حمل و نقل شود.

افندی زاده یادآور شد: ۳۱۶ شرکت خصوصی و دولتی به همراه ۸۵ شرکت دانش بنیان و نیز  موسسات دانشگاهی، در این دوره از نمایشگاه حمل و نقل تلاش کردند.

وی از برگزار کنندگان و به خصوص مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی این نمایشگاه قدردانی کرد و گفت: امیدواریم در سال آینده بتوانیم به سمت برگزاری نمایشگاه های بین المللی گام های اساسی برداریم.

ایرج منصوری

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری حمل و نقل و صنعت و معدن ایران / مدیرکل، سردبیر، دبیر، و خبرنگار اقتصادی ایرنا، رئيس دفتر اسبق خبرگزاری ایرنا در جمهوری آذربایجان (باکو) و منطقه آزاد کیش، کارشناس رسمی دادگستری

مطـالب مرتبـط

Back to top button