شهرسازی و عمران

انتقال دانش صنعت بتن جهان به کشور برای تولید بتن بادوام و مقاوم ضروری است

رئیس انجمن علمی بین المللی بتن شاخه ایران گفت: انتقال دانش صنعت بتن جهان به کشور برای تولید بتن بادوام و مقاوم ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت و معدن ایران، دکتر ” جواد برنجیان ” در بیست و ششمین همایش ملی سالیانه انجمن علمی بین‌المللی بتن آمریکا ACIc – شاخه ایران و کنفرانس ملی بتن و زلزله مرکز تحقیقات بتن ( متب) و جشنواره ملی بتن و زلزله افزود: برگزاری جشنواره ملی بتن و زلزله و حضور ۵۰ تیم دانشجویی در این  جشنواره در انتقال دانش روز بتن جهان به کشورمان وظیفه مهم ما در این بخش است.

رئیس انجمن علمی بین المللی بتن شاخه ایران اظهارداشت: برآیند کار در حوزه صنعت بتن نیازمند مدیریت کلان است و تربیت نیروی انسانی متخصص و وفن ورز از مهم ترین وظیفه ما در مراکز علمی است.

وی با بیان اینکه صنعت بتن در جهان بیش از ۱۲۰ سال سابقه دارد اظهار داشت:  باید چشم انداز بتن در افق ۱۴۰۴ در کشورمان عملی شود و باید تولید بتن با دوام مورد توجه دست اندرکاران قرار گیرد.

 برنجیان یاداورشد: دانش فنی روز صنعت بتن و انتقال تجارب ارزنده اهل فن به صنعت با اجرای آیین نامه های مورد نظر ضروری است و باید از هر ایده و پیشنهاد مراکز علمی و به خصوص ACI به خوبی استفاده شود.

برنجیان به مزیت های همکاری با انجمن علمی بین المللی بتن آمریکا ACI در انتقال دانش جهان به صنعتگران ایرانی اشاره کرد و گفت: انتقال دانش به ساخت سازه های مهم در کشور منجر می شود و برگزاری این همایش و جشنواره ملی بتن و زلزله حضور دانشجویان و اساتید را در این جشنواره بیش از پیش تشویق خواهد کرد.

وی تاکید کرد انجمن علمی بین المللی بتن هم اکنون بیش از ۸ هزار عضو در جهان دارد و برگزاری این همایش ها در همه مناطق جهان همواره مورد توجه انجمن علمی بین‌المللی بتن ACI است.

بیست و ششمین همایش ملی سالیانه انجمن علمی بین المللی بتن ACI   – شاخه ایران و کنفرانس ملی بتن و زلزله، مرکز تحقیقات بتن ایران با حضور اساتید، متخصصان، دانشجویان و کارشناسان صنعت ساخت وساز کشور روزهای پنجم و ششم دی ماه سال جاری در اتاق بازرگانی ایران برگزار می شود.

در کنفرانس ملی بتن و زلزله کاربردهای مناسب مواد و مصالح بتن و فرآورده‌های بتنی و بکارگیری صحیح ابزارهای تولید بتن و اجرای ساخت و سازهای بتنی طبق قوانین و مقررات ملی ساختمان و استاندارد ملی اجباری ۶۰۴۴ و اجرای نظام بازرسی و کنترل کیفیت بتن و ساخت و سازهای بتنی با دوام و مقاوم در برابر زلزله، آتش سوزی توسط فن ورزان و متخصصان صنعت بتن مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

بررسی مزیت‌های استفاده از فن ورز در حوزه ساخت و ساز کشور، نقش حکمرانی جامعه در چهارچوب همکاری‌های صنعت و دانشگاه، نقش مدیریت سیستم رهبری تحول آفرین، بررسی راهکارهای ساخت سازه‌های بتنی با دوام و مقاوم در برابر زلزله، اجرای نظام بازرسی و نظارت بر کنترل فرایند تولید بتن‌های آماده، بررسی نقش افزودنی‌ها در بتن و ساخت و سازهای بتنی سبز، بررسی مزیت‌های استفاده از رویه بتنی در جاده‌ها، خیابان‌ها و پیاده‌روها و استفاده از فناوری‌های نوظهور در بتن و سیمان و تحول در فناوری ساخت و سازهای بتنی از مهم‌ترین محورهای برگزاری بیست و ششمین همایش ملی سالیانه انجمن علمی بین المللی ACI  شاخه ایران و کنفرانس ملی بتن و زلزله است.

ایرج منصوری

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری حمل و نقل و صنعت و معدن ایران / مدیرکل، سردبیر، دبیر، و خبرنگار اقتصادی ایرنا، رئيس دفتر اسبق خبرگزاری ایرنا در جمهوری آذربایجان (باکو) و منطقه آزاد کیش، کارشناس رسمی دادگستری

مطـالب مرتبـط

Back to top button