حمل و نقل

افزایش تردد پایانه مرزی نوردوز روزانه به یکهزارکامیون/ رشد ۴۵ درصدی ترانزیت

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ارمنستان گفت: طرح جامع پایانه مرزی نوردوز برای افزایش ظرفیت تردد روزانه تا ١٠٠٠ دستگاه کامیون بازنگری شده و با تامین اعتبار در سال ١۴٠٣ آغاز می‌ شود.

به گزارش پایگاه خبری حمل ونقل ایران از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، در آغار نشست کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان، جلسه بررسی موانع توسعه و تسهیل در حمل و نقل جاده‌ای بین دو کشور، به‌عنوان بستر توسعه اقتصادی دو طرف برگزار شد.

 داریوش امانی معاون وزیر و رئیس این سازمان در این نشست مشترکی که با حضور آرمن سیمونیان معاون وزارت زیرساخت و توسعه منطقه‌ای جمهوری ارمنستان برگزار شد، ضمن تاکید بر نقش برگزاری نشست‌های مشترک در فواصل زمانی نزدیک بر بهبود مستمر همکاری‌ها و درک متقابل، اظهار امیدواری کرد، نشست پیش‌روی کمیسیون مشترک اقتصادی، منجر به بهره‌مندی هرچه بیش‌تر فعالان اقتصادی دو کشور شود.

 وی اذعان داشت: توسعه همکاری‌های حمل‌ونقل جاده‌ای با جمهوری ارمنستان برای دولت جمهوری اسلامی ایران و به‌ویژه وزارت راه و شهرسازی به‌عنوان بستر توسعه اقتصادی دو کشور از اهمیت بالایی برخوردار است که در این راستا طرح جامع پایانه مرزی نوردوز را با رویکرد افزایش ظرفیت تردد روزانه تا ١٠٠٠ دستگاه کامیون بازنگری کرده و با تامین اعتبار لازم در سال ١۴٠٣ آغاز می‌کنیم.

بر اساس این گزارش، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از رشد ۴۵ درصدی ترانزیت جاده‌ای، رشد بیش از ۱۱ درصدی حمل بار و ۱۴ درصدی جابه‌جایی مسافر از ابتدای سال‌جاری خبر داد.

امانی در همایش سراسری فرماندهان پایگاه مقاومت بسیج ادارات کل راهداری سراسر کشور مراسم تجلیل از جانبازان شاغل در این سازمان ضمن تبریک اعیاد خجسته شعبانیه با اشاره به‌ فعالیت‌های سازمان خاطرنشان کرد: به‌رغم تمام محدودیت‌های اعتباری، امکانات و تجهیزات با عملکرد جهادی ۱۱ میلیون تن آسفالت در جهت بهبود کیفیت راه‌های کشور از ابتدای سال استفاده شده که نسبت به سنوات گذشته بیش از ۵۰ درصد رشد داشته است.

وی رشد ۴۵ درصدی ترانزیت جاده‌ای، رشد بیش از ۱۱ درصدی بار و ۱۴ درصدی مسافر از ابتدای سال‌جاری را از دستاوردهای حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برشمرد و افزود: بی‌شک این ارقام اتفاقی نیست و حاصل زحمات یکایک همکارانی است که تمام وظیفه آنها این است که در هر شرایطی خدمت‌رسانی بی‌وقفه و صادقانه داشته باشند و حمل و نقل ایمن و روان را برای مردم رقم بزنند.

امانی از ارائه آموزش‌های روز دنیا، بهره‌گیری از خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان و سامانه‌های نوین، ارائه خدمات مستمر در تعطیلات نوروز، سفرهای تابستانی، جابه‌جایی حجم عظیم زائران اربعین‌ حسینی و فعالیت‌های عمرانی را از دیگر اقدامات این سازمان عنوان و ابراز امیدواری کرد مجموعه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همواره توفیق ارائه خدمات مطلبوب‌تر، صادقانه و بی‌منت به مردم را داشته باشد.

ایرج منصوری

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری حمل و نقل و صنعت و معدن ایران / مدیرکل، سردبیر، دبیر، و خبرنگار اقتصادی ایرنا، رئيس دفتر اسبق خبرگزاری ایرنا در جمهوری آذربایجان (باکو) و منطقه آزاد کیش، کارشناس رسمی دادگستری

مطـالب مرتبـط

Back to top button