حمل و نقل

همایش سالانه مدیران سازمان بنادربرای تبیین سیاست های ۱۴۰۳ برگزارشد

همایش سالانه مدیران سازمان بنادر و دریانوردی با حضور علی‌اکبر صفایی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با هدف ارزیابی شاخص‌های عملکردی بنادر بازرگانی کشور و تبیین سیاست‌های آتی این سازمان در سال آینده، آغاز به کار کرده است.

به گزارش پایگاه خبری حمل ونقل ایران از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی،  در این همایش یکروزه که با حضور مدیرعامل، اعضای هیات عامل، مشاوران و مدیران ستادی و بنادر کشور برگزار می شود، علاوه بر ارائه گزارش اقدامات، شاخص‌های عملکردی بنادر بازرگانی کشور مورد ارزیابی قرار می گیرد و سیاست‌های آتی این سازمان در سال آینده، تبیین می شود.

بر اساس این گزارش، حجم تخلیه‌وبارگیری کالا در بنادر مالکیتی و حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی تا پایان بهمن ماه سال جاری، معادل ۲۱۳ میلیون و ۶۹۲ هزار و ۸۶۲ تن بوده است.

جمع تخلیه‌وبارگیری کالاهای نفتی تا پایان بهمن ۱۴۰۲، معادل ۱۰۱ میلیون و ۰۳۸ هزار و ۰۸۰ تن و جمع تخلیه‌وبارگیری کالاهای غیرنفتی ۱۱۲ میلیون و ۶۵۴ هزار و ۷۸۲ تن بوده است.

همچنین مجموع تخلیه‌وبارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی در مدت مذکور معادل ۲۱۳ میلیون و ۶۹۲ هزار و ۸۶۲ تن بوده که حاکی از رشد ۵ درصدی در بخش تخلیه‌وبارگیری کالاهای نفتی، رشد ۱۲ درصدی در بخش تخلیه‌وبارگیری کالاهای غیرنفتی و رشد ۹ درصدی در بخش تخلیه‌وبارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

تخلیه‌وبارگیری صورت گرفته در بخش عملیات کانتینری نیز تا پایان بهمن ماه سال ۱۴۰۲، معادل دو میلیون و ۴۱۵ هزار و ۱۰ TEU بود که در قیاس با عملیات کانتینری در مدت مشابه سال گذشته، رشد ۳ درصدی را نشان می‌دهد.

 ۱۰۵ پروژه به ارزش۱۲۰‌‌‌هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان بنادر به بهره‌‌‌‌برداری رسیده است.

بهره‌‌‌‌برداری از ۵۵ تجهیز و شناور بندری و دریایی شامل جست‌‌‌‌وجوی شناورهای نجات، یدک‌کش شناورهای راهنمابر و شناورهای لایروبی آلودگی دریایی که ارزش آن ۱۳۲‌‌‌میلیون یورو بوده، انجام شده است.

 ۵۳ فروند تجهیز دریایی و بندری به اعتبار ۱۱۵‌‌‌میلیون یورو و ۲هزارو ۵۴۹ میلیارد ریال که شامل یدک‌‌‌‌کش، ماشین آتش‌‌‌‌نشانی، بازوی بارگیری، ریچ استاکر و …می‌شود، به پیشرفت فیزیکی ۵۴ درصدی رسیده و این پروژه‌‌‌‌ها در دست اجرا بوده و همچنین بیش از ۱۰۰ فروند تجهیزات دریایی و بندری در دست برنامه‌‌‌‌ریزی است.

میزان تخلیه کالاهای نفتی تا پایان بهمن ماه سال ۱۴۰۲ در بنادر مالکیتی و حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی، معادل ۲۶ میلیون و ۶۱۳ هزار و ۲۳۰ تن، میزان تخلیه کالاهای غیرنفتی معادل ۴۶ میلیون و ۱۰۶ هزار و ۵۸۰ تن و مجموع تخلیه کالاهای نفتی و غیرنفتی معادل ۷۲ میلیون و ۷۱۹ هزار و ۸۱ تن بوده است.

میزان بارگیری کالاهای نفتی در بنادر مالکیتی و حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی تا پایان بهمن سال جاری، معادل ۷۴ میلیون و ۴۲۴ هزار و ۸۵۱ تن، میزان بارگیری کالاهای غیرنفتی ۶۶ میلیون و ۵۴۸ هزار و ۲۰۱ تن و مجموع بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی معادل ۱۴۰ میلیون و ۹۷۳ هزار و ۵۲ تن بوده است که در مجموع حاکی از رشد ۷ درصدی در بخش کالاهای نفتی، رشد ۲۳ درصدی در بخش کالاهای غیرنفتی و رشد ۱۴ درصدی در بخش کالاهای نفتی و غیرنفتی است.

ایرج منصوری

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری حمل و نقل و صنعت و معدن ایران / مدیرکل، سردبیر، دبیر، و خبرنگار اقتصادی ایرنا، رئيس دفتر اسبق خبرگزاری ایرنا در جمهوری آذربایجان (باکو) و منطقه آزاد کیش، کارشناس رسمی دادگستری

مطـالب مرتبـط

Back to top button