حمل و نقل

افتتاح آزادراه منجیل – رودبار/ کاهش زمان سفر، روانسازی ترافیک منطقه و کاهش سوانح رانندگی مزیت های مهم

آزادراه منجیل-رودبار به عنوان بخشی پایانی آزادراه قزوین-رشت و با هدف روان سازی ترافیک در یکی از مهمترین محورهای مواصلاتی از پایتخت و مرکز به شمال کشور، با حضور رییس جمهور به بهره‌برداری می رسد.

به گزارش پایگاه خبری حمل ونقل ایران از مدیریت ارتباطات و اطلاع  و رسانی شرکت مادر تخصصی ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، با حضور رییس جمهور آزادراه منجیل-رودبار به منظور اتصال سواحل غربی دریای خزر به شبکه آزادراهی کشور، تکمیل کریدور شمال-جنوب و تسهیل و روان‌سازی ترافیک در سفر به استان گیلان افتتاح می شود.

تکمیل کریدور شمال – جنوب، افزایش ایمنی سفر، کاهش آلاینده‌های زیست محیطی، کاهش مصرف سوخت و کاهش طول مسیر از مهم‌ترین دستاوردهای افتتاح آزادراه منجیل – رودبار است.

همچنین صرفه جویی‌های اقتصادی، اشتغالزایی  کاهش زمان سفر، تسهیل و روانسازی ترافیک منطقه، کاهش سوانح رانندگی و  توسعه صنعت گردشگری در منطقه از دیگر مزیت‌های بهره‌برداری از آزادراه منجیل – رودبار  است.
شایان ذکر است که این آزادراه ۸.۲ کیلومتر طول دارد و به دلیل قرار گرفتن در منطقه کوهستانی، عبور از بافت شهری و شرایط جغرافیایی منطقه مانند وزش بادهای شدید یکی از سخت ترین پروژه های راهسازی کشور محسوب می شود.
این آزادراه دستاورد دیگری از دولت سیزدهم است که پیش از شروع سفرهای نوروزی افتتاح و در دسترس هموطنان قرار می گیرد.

ایرج منصوری

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری حمل و نقل و صنعت و معدن ایران / مدیرکل، سردبیر، دبیر، و خبرنگار اقتصادی ایرنا، رئيس دفتر اسبق خبرگزاری ایرنا در جمهوری آذربایجان (باکو) و منطقه آزاد کیش، کارشناس رسمی دادگستری

مطـالب مرتبـط

Back to top button