حمل و نقل

افزایش کیفیت خدمات فرودگاهی در دستورکار شرکت فرودگاه های کشور

کاپیتان نخجوانی مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران از مذاکره با نیروهای مسلح برای آزادسازی ۳۰ هکتار از اراضی فرودگاه اهواز خبر داد و گفت: به دنبال توسعه فرودگاه اهواز در بخش مسافری و پروازی و افزایش کیفیت خدمات فرودگاهی و کسب رضایت مردم هستیم.

به گزارش پایگاه خبری حمل ونقل ایران از روابط ‌عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، با حضور بذرپاش وزیر راه و شهرسازی ترمینال بهسازی شده فرودگاه اهواز با اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد ریال از منابع استانی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

کاپیتان رضا نخجوانی، معاون وزیر، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در آیین بهره‌برداری از این ترمینال با بیان اینکه فرودگاه اهواز ظرفیت خوبی از نظر کشش تقاضا دارد، گفت: امیدواریم با طرح‌های توسعه فرودگاه اهواز بتوانیم زمینه ظرفیت‌های استانی را برای توسعه برنامه های اقتصادی فراهم کنیم.

 وی با اشاره به مذاکره با نیروهای مسلح برای آزادسازی ۳۰ هکتار از اراضی داخل این فرودگاه گفت: با این طرح زمینه برای اجرای طرح جامع و توسعه فرودگاه اهواز و افزایش ظرفیت‌های مسافری و پروازی فراهم می‌شود.

نخجوانی گفت: ترمینال‌های خروجی و ورودی فرودگاه شهید سلیمانی اهواز پیش از این به صورت مشترک بود که با بهره‌برداری از ترمینال بهسازی شده، امروز ظرفیت سالانه آن از یک میلیون و ۸۰۰ هزار مسافر بود به دو میلیون و ۸۰۰ هزار مسافر در سال رسید که اعتبار آن نیز از سوی استان با هزینه‌ای بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان تامین شد.

وی اظهار داشت: همزمان با بهسازی ترمینال، تاسیسات برودتی و حرارتی نوسازی شده و تسمه نقاله نیز به سه دستگاه ارتقا پیدا کرد که امیدواریم افزایش این خدمات مورد رضایت مردم قرار بگیرد.

 نخجوانی در پایان گفت: در آینده نزدیک هم ادامه برنامه نوسازی فرودگاه از جمله محوطه‌سازی و پارکینگ دنبال می‌شود که در سال آینده مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

ایرج منصوری

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری حمل و نقل و صنعت و معدن ایران / مدیرکل، سردبیر، دبیر، و خبرنگار اقتصادی ایرنا، رئيس دفتر اسبق خبرگزاری ایرنا در جمهوری آذربایجان (باکو) و منطقه آزاد کیش، کارشناس رسمی دادگستری

مطـالب مرتبـط

Back to top button