حمل و نقل

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها:

۵۶ فرودگاه کشور برای انجام سفرهای نوروزی آماده شده است/ روزانه هزار پرواز عبوری

معاون وزیر راه وشهرسازی و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفت: برای انجام سفرهای نوروزی ایمن تمام زیرساخت های مورد نیاز در ۵۶ فرودگاه کشور آماده شده است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری حمل ونقل ایران، کاپیتان “رضا نخجوانی ” در نشست خبری آغاز مراسم افتتاحیه عملیات نوروزی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در جمع خبرنگاران افزود: پیش بینی شده است امسال با افزایش سفرهای نوروزی بیش از یک میلیون و ۲۹۹ هزار نفر از طریق فرودگاه های کشور سفر کنند.
معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: با برنامه ریزیهای انجام شده قرار است  ۵۶ فرودگاه در کشور برای مسافران نوروزی خدمت رسانی کنند و تمام امکانات و زیرساخت های مورد نیاز خدمات فرودگاهی برای انجام این مهم مهیا شده است.
نخجوانی بر رعایت حق و حقوق مسافران در سفرهای نوروزی تاکید کرد و گفت: همه شرکت های هوایی باید به رعایت حقوق مسافران توجه جدی داشته باشند و تمام تلاش ما در شرکت فرودگاه های کشور کسب رضایتمندی مسافران در ارائه خدمات مطلوب فرودگاهی است.
وی با اشاره به پروازهای عبوری از آسمان ایران اشاره کرد و افزود: هم اکنون متوسط پروازهای عبوری از آسمان ایران، روزانه به یک هزار پرواز رسیده و در چند ماه اخیر با هدایت ایمن مرکز کنترل هوایی کشور بیش از  یک هزار پرواز روازنه از فضای ایران عبور کرده اند.

** ۱۳۵مسیر هوایی در فضای کشور وجود دارد

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در خصوص تعداد مسیرهای هوایی در کشور اظهارداشت: هم اکنون در فضای کشور ۱۳۵ مسیر هوایی برای پرواز شرکت های داخلی و خارجی وجود دارد تا همه پروازهای ما در آسمان ایران از طریق ۴۱ هزار و ۵۴۷ ناتیکال مایل به سهولت پرواز کنند.
معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص تعرفه های فرودگاهی تاکید کرد: هم اکنون تعرفه های خدمات فرودگاهی بیش از ۶ سال است افزایش پیدا نکرده و این مساله از سیاست های دولت نشات می گیرد که قیمت ها افزایش نیابد.
نخجوانی با بیان اینکه اقتصاد فرودگاهی در اقتصاد کلان کشور باید جایگاه خود را پیدا کند، گفت: در حال حاضر تا ۲۰ درصد هزینه های شرکت فرودگاه ها از طریق اماکن و غرف داخلی و حدود ۸۰ درصد از محل پروازهای عبوری تامین می شود.

** بدهی ۲ هزار میلیارد تومانی شرکت های هواپیمایی

وی اظهار داشت: هم اکنون بدهی شرکت های هواپیمایی به شرکت فرودگاه ها به ۲ هزار میلیارد تومان رسیده و طبق تفاهم نامه ای که با شرکت های هوایی منعقد شده، شرکت ها ملزم شده اند که بدهی های خود را به تدریج به شرکت فرودگاه ها پرداخت کنند.
مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور بیان کرد: اولویت ما در شرکت فرودگاه ها انجام پروژه های نیمه تمام دردست اجراست و بررسی های نشان می دهد برای تکمیل پروژه عمرانی در فرودگاه های کشور نیازمند ۳۰ هزار میلیارد تومان هستیم.

ایرج منصوری

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری حمل و نقل و صنعت و معدن ایران / مدیرکل، سردبیر، دبیر، و خبرنگار اقتصادی ایرنا، رئيس دفتر اسبق خبرگزاری ایرنا در جمهوری آذربایجان (باکو) و منطقه آزاد کیش، کارشناس رسمی دادگستری

مطـالب مرتبـط

Back to top button