حمل و نقل

شماره تلفن ۱۵۵۰ آماده هرگونه امدادرسانی سفرهای دریایی است

مدیر کل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر دریانوردی گفت: در ایام سفرهای نوروزی دریایی شماره تلفن ۱۵۵۰ برای هرگونه امدادرسانی به صورت شبانه روزی پاسخگویی هموطنان عزیز خواهد بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری حمل و نقل ایران، نادر پسنده در نشست خبری ستاد تسهیلات نوروزی سازمان بنادر و دریانوردی در جمع خبرنگاران افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده ۷ مرکز فرعی و ۱۳ مرکز اصلی برای انجام هماهنگی‌های لازم در زمان بروز سوانح احتمالی دریایی در این ایام آماده شده است.

مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر دریانوردی اظهارداشت: امسال با برنامه‌ریزی‌های انجام شده خوشبختانه ۲۷ فروند شناور جستجو نجات و ۱۲۳ همیار ناجی برای امدادرسانی احتمالی ایام سفرهای نوروزی دریایی آماده شده است.

پسنده اظهار داشت: علاوه بر این ۴۸ فروند شناور آتش‌خوار نیز برای امدادرسانی احتمالی خدمات نوروزی آماده شده و در مجموع در سال جاری برای نجات ۱۳۷۸ نفر از حوادث دریایی عملایت جستجو و نجات در آبهای کشور انجام شده است.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد سوانح دریایی در سال جاری مربوط به سفرهای غیر مجاز دریایی است، افزود: برای امدادرسانی هیچگونه تفاوتی بین شناورهای دریایی وجود ندارد و به محض اطلاع از وضعیت اضطرار شناورها در آب‌های شمالی و جنوبی کشور شناورهای امداد و نجات به سرعت وارد عملیات می‌شوند.

وی یادآورشد: در سال جاری در مجموع به بیش از ۲۷۶ نفر از حوادث دریای امداد رسانی شده است و ۳ پهپاد نیز برای کنترل و نظارت سفرهای دریایی کشور به خدمت گرفته شده است.

ایرج منصوری

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری حمل و نقل و صنعت و معدن ایران / مدیرکل، سردبیر، دبیر، و خبرنگار اقتصادی ایرنا، رئيس دفتر اسبق خبرگزاری ایرنا در جمهوری آذربایجان (باکو) و منطقه آزاد کیش، کارشناس رسمی دادگستری

مطـالب مرتبـط

Back to top button