حمل و نقل

۶۴۴۱ صندلی برای انجام سفرهای دریایی نوروز امسال آماده شده است

سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در ایام نوروز سال گذشته بیش از ۶.۵ میلیون نفر از هموطنان در شمال و جنوب سفر دریایی داشتند و پیش بینی می شود امسال ۵ درصد سفرهای دریایی افزایش یابد.

به گزارش پایگاه خبری حمل ونقل ایران علی اکبر مرزبان در نشست خبری اجرای طرح تسهیل سفرهای نوروزی سال ۱۴۰۳ در جمع خبرنگاران افزود: سال گذشته سفرهای دریایی در بنادر شمال و جنوب کشور ۱۷ درصد افزایش یافت و امسال ۵۷ شناور مسافری با ۶۴۴۱ صندلی برای سفرهای نوروزی آماده شده است.
وی با بیان اینکه ارائه خدمات شایسته به مردم شریف ایران در مبادی ورودی و خروجی دریایی از اولویت های سازمان بنادر است در تمام ایام سال است، اظهارداشت: سازمان بنادر تمام امکانات خود را آماده کرده تا در زمان مورد نیاز در امور جستجو و نجات ورود کند و در این راستا از خدمات بیش از ۱۵۰ نجات غریق استفاده خواهد کرد.
سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اهمیت انجام بدون خطر و ایمن سفرهای نوروزی بیان کرد: تمام تلاش ما در سازمان بنادر این است که سفرهای نوروزی امسال بدون حادثه انجام شود.
مرزبان یادآورشد: با برنامه ریزهای انجام شده در مجموع امسال ۱۸ فروند کشتی باری در خزر و ۳ فرورند در خلیج فارس به ناوگان باری کشور اضافه شد و این سبب شد که رتبه جهانی ایران در این بخش از ۱۷ به ۱۶ ارتقا یافت.
وی به مزیت های نوسازی شناورهای مسافری اشاره کرد و افزود: اهمیت این مساله سبب شده تا پرداخت تسهیلات از محل وجوه اداره شده به بخش خصوصی برای توسعه ناوگان و تجهیزات در دستور کار قرار گیرد و پیش بینی ما این است که در سال ۱۴۰۳ بیش از ۲۰ فروند شناور جستجو و نجات به ناوگان سازمان بنادر در شمال و جنوب اضافه شود.
وی تاکید کرد: انجام دریانوردی ایمن با توجه به کنوانسیون های دریایی جهان و انجام بازرسی های مورد نیاز و تعمیرات دوره ای مستمر سبب خواهد شد که همه شناورهای دریایی برای سفرهای دریایی ایمن باشند و هم اکنون متوسط سن شناورهای مسافری کشور بین ۲۰ تا ۲۱ سال است.
وی بیان کرد: آمارها نشان می دهد که در سال گذشته ۱۸ میلیون و ۹۱۲ هزار و ۶۴۳ نفر به سفر دریایی رفتند که بیش از ۱۳ میلیون و ۳۵۴ هزار نفر در مسیر قشم بوده است که بیش از ۸۵ درصد سفرهای دریایی کشور را شامل می شود.
مرزبان افزود: در ۱۱ ماهه امسال نیز ۱۶ میلیون و ۳۰۵ هزار نفر سفر دریایی رفتند و پیش بینی ما این است که امسال بیش از ۱۹ میلیون نفر سفر دریایی داشته باشند.

ایرج منصوری

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری حمل و نقل و صنعت و معدن ایران / مدیرکل، سردبیر، دبیر، و خبرنگار اقتصادی ایرنا، رئيس دفتر اسبق خبرگزاری ایرنا در جمهوری آذربایجان (باکو) و منطقه آزاد کیش، کارشناس رسمی دادگستری

مطـالب مرتبـط

Back to top button