حمل و نقل

اجرای فاز دوم توسعه شهرفرودگاهی امام بدون وقفه / مجوز انجام ۴۳۰۰ پرواز نوروزی

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: عملیات اجرایی توسعه فاز دوم شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) که از آذرماه سال جاری آغاز شده با تامین منابع مالی مورد نیاز همچنان بدون وقفه ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری حمل ونقل ایران،” سعید چلندری ” شامگاه شنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران، افزود: متوسط تاخیر پروازها در شهر فرودگاهی امام خمینی به کمتر از ۳۰ دقیقه رسیده و درآمدهای شفاف فرودگاهی نیز به بیش از ۴ برابر افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی با بیان اینکه درآمدهای شهر فرودگاهی امام در سال ۱۴۰۱ حدود یک هزار میلیارد تومان بود، گفت: هم اکنون درآمدهای شرکت شهر فرودگاهی امام به بیش از ۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان رسیده و پیش بینی ما این است که درآمد ما سال آینده به بیش از ۸ هزار میلیارد تومان افزایش یابد.

چلندری بیان کرد: هم اکنون از شهر فرودگاهی امام ۴۸ شرکت هواپیمایی به ۷۳ مسیر بین‌المللی به ۳۲ کشور جهان پرواز دارند که ۱۴ شرکت داخلی و ۳۴ شرکت خارجی هستند.

وی با اشاره به ضرورت های انجام مطلوب سفرهای نوروزی اظهارداشت: تمام قسمت های فرودگاه برای انجام مطلوب سفرهای نوروزی مورد بازنگری قرار گرفته تا با اجرای برنامه ها و بسته های متنوع فرهنگی و هنری این پروازها به خوبی انجام شود و امسال برای کنسل کردن پروازها نیز بسیار سختگیری شده است.

چلندری گفت: امسال انجام ۶ هزار پرواز در ایام نوروزی از شهر فرودگاهی امام درخواست شد، اما با بررسی‌های لازم در مجموع ۴ هزار و ۳۰۰ پرواز نوروزی صادر شد و پیش بینی ما این است که بین ۳۵۰۰ تا ۴۰۰۰ پرواز در ایام نوروز ۱۴۰۳ از طریق فرودگاه امام انجام شود.

رئیس هیات مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره ) با بیان اینکه فرودگاه امام برای انجام ۵ هزار پرواز نوروزی آماده شده است، گفت: تمام امکانات شهر فرودگاهی امام برای انجام سفرهای نوروزی آماده شده است و انتظار داریم با برنامه ریزیهای انجام شده سفرهای نوروز ۱۴۰۳ به صورت مطلوبی از این فرودگاه  انجام شود.

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: سال گذشته یک شرکت هواپیمایی در ایام نوروز برای انجام ۵۰۰ پرواز مجوز گرفته بود، اما در نهایت با کنسل کردن پروازها بیش از ۹۰ پرواز را  انجام داد، به همین خاطر امسال در کنسل کردن پروازها در این ایام بسیار سختگیری شده است تا کنسل شدن پروازها به حداقل برسد.

وی یادآور شد: امسال نسبت به سال گذشته تعداد مسافران این فرودگاه ۱۰ درصد افزایش یافته به طوری سال گذشته ۶ میلیون و ۶۳۵ مسافر و امسال تاکنون ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار مسافر از شهر فرودگاهی امام تردد کرده اند.

چلندری به میزان درخواست سرمایه گذاری در شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)  اشاره کرد و افزود: هم اکنون برای انجام ۶۲ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در شهر فرودگاهی امام درخواست ارائه شده که انجام سرمایه گذاری به میزان ۳۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان توسط همکاران ما  نهایی شده است.

مدیر عامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) اظهارداشت: از ۲۴ اسفندماه تا ۱۵ فرودین ماه سال آینده انجام ۳۴۱۸ پرواز برنامه ای نوروزی در این فرودگاه در دستور کار قرار گرفته و شرکت های هواپیمایی برای انجام ۸۶۹ پرواز فوق العاده نیز برای این ایام مجوز گرفته اند.

ایرج منصوری

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری حمل و نقل و صنعت و معدن ایران / مدیرکل، سردبیر، دبیر، و خبرنگار اقتصادی ایرنا، رئيس دفتر اسبق خبرگزاری ایرنا در جمهوری آذربایجان (باکو) و منطقه آزاد کیش، کارشناس رسمی دادگستری

مطـالب مرتبـط

Back to top button