حمل و نقلشهرسازی و عمران

خادمی از افتتاح راه آهن میانه – اردبیل و رشت – کاسپین خبرداد

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل  شرکت مادر تخصصی ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در پیامی از افتتاح راه آهن میانه – اردبیل و رشت- کاسپین در سال ۱۴۰۳ خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری حمل ونقل ایران از روابط عمومی مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل ونقل کشور خیرالله خادمی در این پیام نوروزی تاکید کرد: سالی که گذشت با افتتاح ۲۴۲ کیلومتر مسیر آزادراهی سال شکوفایی آزادراه های کشور محسوب می شود که با رشد حدود ۳ برابری نسبت به میانگین سالانه یکی از موفقیت های این حوزه است. در بخش شبکه ریلی اتصال مرکز استان سنندج به شبکه ریلی و بهره برداری از خط آهن میانه-تبریز به همراه تکمیل راه آهن رشت-کاسپین که در ابتدای سال آینده به بهره برداری می رسد به طول ۲۳۲ کیلومتر یکی از سال های خوب در توسعه شبکه ریلی و اتصال مراکز استان ها به این خطوط محسوب می شود. همچنین افتتاح  بیش از ۷۵۰ کیلومتر راه و بزرگراه در مناطق کم برخوردار، کریدورهای ترانزیتی جنوب، غرب، شرق و … حاصل تلاشگران این عرصه در سالی است که پشت سر نهادیم.

 به طور خلاصه تمام برنامه های سال گذشته نیز بر پایه  تکمیل کریدورهای ترانزیتی و اتصال به مرزهای کشور، اتصال شمال به جنوب کشور از طریق ریل، رفع گلوگاه های ترافیکی و توسعه همکاری های بین المللی انجام شد و تمرکز بر احیای مسیرهای ترانزیتی کشور با توجه به موقعیت ویژه جغرافیایی برآمد تمامی این برنامه ریزی ها است تا بتوانیم از این موهبت الهی به منظور توسعه همه جانبه کشور بهره بگیریم.

 سالی که پیش رو است افتتاح دو پروژه آزادراهی، مسیرهای ریلی میانه-اردبیل، رشت-کاسپین و تمرکز بر تکمیل اولویت های شبکه ریلی از جمله راه آهن چابهار-زاهدان، راه آهن اصفهان-شهرکرد، درود-خرم آباد و شروع عملیات اجرایی مسیر مهم و راهبردی رشت-آستارا در برنامه کاری قرار گرفته است. بی شک تمامی این اقدامات با هدایت و راهبری مقام عالی وزارت راه و شهرسازی جناب آقای دکتر بذرپاش و در سایه کوشش های همکاران پر تلاش و همراهان ارزشمندمان در شرکت های مهندسین مشاور، پیمانکاران و سرمایه گذاران به بار نشسته است.

در پایان این پیام آمده است که عبور با آرامش و ایمن هموطنان عزیز از جاده های کشور به برکت حضور تلاشگرانی است که روز و شب در سرما و گرمای طاقت فرسا زحمت کشیده اند تا آرامش همراه همیشگی سفرهایمان باشد.  فرا رسیدن بهار و سال نو را خدمت تمامی هموطنان و جهادگران این سرزمین صمیمانه تبریک و تهنیت عرض می کنم و سالی سرشار از سلامتی، سعادت، آرامش و شادمانی را از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم.

ایرج منصوری

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری حمل و نقل و صنعت و معدن ایران / مدیرکل، سردبیر، دبیر، و خبرنگار اقتصادی ایرنا، رئيس دفتر اسبق خبرگزاری ایرنا در جمهوری آذربایجان (باکو) و منطقه آزاد کیش، کارشناس رسمی دادگستری

مطـالب مرتبـط

Back to top button