حمل و نقل

۱۹ هزار و ۴۷۸ هواپیما در فرودگاه های کشور نشست و برخاست کردند

مشاور اجرایی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: در ایام تعطیلات نوروزی از ۲۴ اسفندماه تا ۱۷ فروردین ماه سال جاری در مجموع ۱۹ هزار و ۴۷۸هواپیما در فرودگاه های کشور نشست و برخاست کردند که ۱۷ هزار و هزار و ۸۰۷ پرواز داخلی بوده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری حمل ونقل ایران ” محمد حسین آجیلیان ” در نشست خبری ستاد نوروزی وزارت راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران افزود: در عملیات نوروز امسال در ۵۶ فرودگاه کشور ۲ میلیون و ۳۰۴ هزار و ۱۳۷ مسافر اعزام و پذیرش شدند.

مشاور اجرایی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران بیان کرد: از کل مجموع پروازهای انجام شده در این فرودگاه ها ۱۶۷۱ پرواز خارجی و ۱۷ هزار و ۸۰۷ پرواز داخلی بود.

مسئول عملیات نوروزی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران افزود: از مجموع پروازهای انجام ‌شده، یک هزار و ۶۷۱ پرواز خارجی شامل ۲۰۰ هزار و ۵۹۷ مسافر و تعداد ۱۷ هزار و ۸۰۷ پرواز داخلی شامل ۲ میلیون و ۱۰۳ هزار و ۵۴۰ مسافر از فرودگاه‌های کشور تحت مالکیت این شرکت جابجا شدند.

آجیلیان از رشد حدود ۳ درصدی افزایش مسافران نوروزی در فرودگاه های کشور خبرداد و افزود: بر اساس آمارهای موجود بیشترین سفر داخلی به مشهد مقدس و جزیره کیش بوده است و بیشترین سفر خارجی نیز به ترکیه و دبی بوده است.

مشاور اجرایی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران یادآورشد:  فرودگاههای مهرآباد، مشهد، تبریز، شیراز و اصفهان در این مدت پرتردد بودند و تمام تلاش ما این بود که بتوانیم از مسافران هوایی در فرودگاه های کشور به خوبی میزبانی کنیم.

وی اظهارداشت: پویش «راه آسمان» در فرودگاه های کشور مورد استقبال مسافران در سفرهای نوروزی قرار گرفت و شاهد مشارکت بالای مردم در این پویش بودیم و تلفن ۱۹۹ به صورذت شبانه روزی پاسخگویی مسافران نوروزی بود و با برنامه ریزیهای انجام شده و نظارت مستمر شاهد مشکل جدی در فرودگاه های کشور برای مسافران نبودیم.

مشاور اجرایی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی به مسافران نوروزی بیان کرد: تمام تلاش ما این بود که با تلاش بیش از ۸ هزار همکارمان در فرودگاه های کشور در این ایام بتوانیم به خوبی انجام وظیفه کنیم.

ایرج منصوری

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری حمل و نقل و صنعت و معدن ایران / مدیرکل، سردبیر، دبیر، و خبرنگار اقتصادی ایرنا، رئيس دفتر اسبق خبرگزاری ایرنا در جمهوری آذربایجان (باکو) و منطقه آزاد کیش، کارشناس رسمی دادگستری

مطـالب مرتبـط

Back to top button