حمل و نقل

۴۳۱۰ رام قطار مسافران نوروزی را جابه جا کردند

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: در ایام تعطیلات نوروزی با ۴ هزار و ۳۱۰ رام قطار در مجموع یک میلیون و ۷۰۰ هزار مسافر در شبکه ریلی کشور جابه جا شدند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری حمل ونقل ایران ” سید میعاد صالحی ” در نشست خبری ستاد نوروزی وزارت راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران افزود:

ستاد نوروزی شرکت راه آهن از ۲ ماه قبل از شروع سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ آغاز شد و اقداماتی همچون بازسازی و نوسازی خطوط و تجهیز ایستگاه‌ها به پله‌برقی، آسانسور و بهسازی امکاناتی نظیر نمازخانه‌ها که بیشتر مورد استفاده مردم قرار می‌گیرند در دستور کار قرار گرفت. همچنین دستور نو شدن منسوجات مورد استفاده مسافران در قطارها نیز صادر شد.

وی بیان کرد: با توجه به زیرساخت‌های فناورانه در خصوص فروش بلیت، بدون اینکه مردم در صف آژانس قرار بگیرند، همه بلیت‌ها در چهار ساعت اول در اینترنت عرضه شد.

صالحی گفت: برای اوقات فراغت مسافران در مبادی و مقاصد برنامه ریزی شد و با توجه به اینکه بیش از ۷۰ درصد قطارها به مشهد یا از مشهد هستند، روزانه بیش از ۶ ساعت مراسم استقبال از مسافران در ایستگاه راه‌آهن مشهد برگزار شد.

مدیرعامل راه‌آهن یادآور شد: همچون سال گذشته در سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ میزان تأخیر از مبدأ زیر یک دقیقه و تأخیر در مقصد ۲۵ دقیقه بوده است.

ایرج منصوری

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری حمل و نقل و صنعت و معدن ایران / مدیرکل، سردبیر، دبیر، و خبرنگار اقتصادی ایرنا، رئيس دفتر اسبق خبرگزاری ایرنا در جمهوری آذربایجان (باکو) و منطقه آزاد کیش، کارشناس رسمی دادگستری

مطـالب مرتبـط

Back to top button