حمل و نقل

تاخیر پروازهای ایران ایر به ۱۲ دقیقه کاهش یافت/۱۱۰۱ پرواز نوروزی

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: در ایام تعطیلات نوروز امسال میانیگن تاخیر پروازهای این شرکت ۱۲ دقیقه بود که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۷ درصد کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری حمل و نقل ایران،”شمس الدین فرزادی پور” در نشست خبری ستاد نوروزی وزارت راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران افزود: از ۲۴ اسفندماه تا ۱۷ فروردین سال جاری ۱۱۰۱ پرواز توسط ناوگان این شرکت انجام شد که ۹۵۶ پرواز آن برنامه ای بود.

وی بیان کرد: مهم‌ترین دستاورد شرکت ایران ایر در سفرهای نوروزی به واسطه تقارن سال نو و ماه مبارک رمضان این بود که خدمات به صورت روان و بی‌منت به مسافران ارائه شد.

فرزادی پور با اشاره به اقداماتی که در این شرکت برای رفاه حال مسافران صورت گرفته، اظهار کرد: از همان ابتدای ابلاغ طرح نوروزی ستاد سفرهای نوروزی در شرکت، تشکیل هر آن چه که می‌توانست متناسب با رضایت مسافران باشد در دستور کار قرار گرفت.

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: طی سفرهای نوروزی با مجموع ۱۱۰۱ پرواز در این ایام توانستیم خدمات مناسبی را در اختیار مسافران قرار دهیم که از این تعداد ۹۵۶ پرواز برنامه‌ای و ۱۴۵ پرواز به صورت فوق‌العاده انجام شد.

فرزادی پور با اشاره به این که ایمنی و کاهش تأخیرات مهم‌ترین موضوع کاری هواپیمایی جمهوری اسلامی بود، گفت: میانگین تأخیرات پروازها در ایام نوروز به ۱۲ دقیقه رسید که نشان از کاهش ۵۷ درصدی تأخیرات نسبت به سال گذشته داشت. ضمن این که بیشتر تأخیرات نیز به دلیل شرایط نامساعد جوی در سفرهای نوروزی ایجاد شدند.

وی ادامه داد: طی ایام نوروز با بیش از ۹۰ هزار وعده غذایی افطاری و سحری در خدمت مسافران بودیم و در روزهای ۲۹ اسفند و یکم فروردین در همه پروازها سفره هفت سین برپا شد که بسیار هم مورد استقبال مسافرین قرار گرفت.

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در خاتمه با اشاره به این که ۶ هزار نفر از کارکنان این شرکت درگیر پروازهای نوروزی بودند، از تلاش‌های این کارکنان در خدمت رسانی به مردم ومسافران تقدیر کرد.

ایرج منصوری

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری حمل و نقل و صنعت و معدن ایران / مدیرکل، سردبیر، دبیر، و خبرنگار اقتصادی ایرنا، رئيس دفتر اسبق خبرگزاری ایرنا در جمهوری آذربایجان (باکو) و منطقه آزاد کیش، کارشناس رسمی دادگستری

مطـالب مرتبـط

Back to top button