حمل و نقل

۳ میلیون و ۳۹۶ هزار و ۸۷۱ نفر با ناوگان هوایی کشور جابه جا شدند

رییس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: در ایام تعطیلات نوروز امسال ناوگان حمل ونقل هوایی کشور ۳ میلیون و ۳۹۶ هزار و ۸۷۱ نفر را جابه جا کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری حمل و نقل ایران،”محمد محمدی بخش ” در نشست خبری ستاد نوروزی وزارت راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران افزود:

از ۲۴ اسفندماه تا ۱۷ فروردین ماه سال جاری در مجموع ناوگان هوایی کشور ۲۱ هزار و ۶۷۸ پرواز داخلی و ۵۷۹۰ پرواز بین المللی انجام دادند.

معاون وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه در این مدت ۲۷ هزار و ۴۶۸ هزار پرواز انجام شد، گفت: در پروازهای داخلی ۲ میلیون و ۵۵۹ هزار و ۸۶۲ مسافر در مسیرهای داخلی جا به جا شدند.

محمدی بخش به مزیت های راه اندازی مرکز OCC سازمان هواپیمایی کشوری اشاره کرد و افزود: ثمره راه اندازی این مرکز، ایمنی، امنیت و افزایش خدمات به مسافران بود و به ‌دلیل حضور افراد پیشکسوت در کنار افراد جوان با انتقال تجارب مفید و ارزنده زنجیره ارتباطی مؤثری برقرار شد و می‌توان گفت کمترین اثرگذاری این امر، کاهش میانگین تأخیر پروازها به زیر ۱۵ دقیقه در عملیات نوروزی ۱۴۰۳ است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اظهارداشت: صنعت حمل و نقل هوایی در طول ۳۰ ماه گذشته روند رو به رشدی را شاهد بوده و مقایسه نوروز ۱۴۰۲ با نوروز ۱۴۰۳ روند صعودی پروازها و مقاصد پروازی کاملاً محسوس بود به طوریکه در مقایسه عملیات نوروزی امسال نسبت به سال گذشته رشد ۷ درصدی در جابه‌جایی مسافر و نشست و برخاست پروازها را بههمراه داشت.

معاون وزیر راه وشهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به جابه‌جایی ۳ میلیون و ۳۹۶ هزار و ۸۷۱ مسافر در عملیات نوروزی امسال افزود: از ابتدای آغاز عملیات پروازهای نوروزی ۲۴ اسفند تا پایان روز ۱۷ فروردین ماه ۱۴۰۳ در مجموع سه میلیون و ۳۹۶ هزار و ۸۷۱ مسافر با ۲۷ هزار و ۴۶۸ پروازجابه‌جا شدند.

محمدی بخش با بیان اینکه در ایام تعطیلات نوروز امسال ۷۰ درصد پروازها در مسیرهای داخلی انجام شد، گفت: ۳۰ درصد پروازها نیز در مسیرهای بین المللی بوده است.

ایرج منصوری

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری حمل و نقل و صنعت و معدن ایران / مدیرکل، سردبیر، دبیر، و خبرنگار اقتصادی ایرنا، رئيس دفتر اسبق خبرگزاری ایرنا در جمهوری آذربایجان (باکو) و منطقه آزاد کیش، کارشناس رسمی دادگستری

مطـالب مرتبـط

Back to top button