حمل و نقل

۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزارنفر در ایام نوروزی از ناوگان عمومی استفاده کردند

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: در ایام تعطیلات نوروز امسال ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از ناوگان حمل و نقل هوایی، بین شهری، ریلی و دریایی استفاده کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری حمل و نقل ایران، سید کمال هادیانفر در نشست خبری ستاد نوروزی وزارت راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران، افزود: از ۲۴ اسفند تا ۱۷ فروردین ماه سال جاری به منظور افزایش ایمنی بیشتر سفرهای نوروزی هموطنان فعالیت ۶ کارگروه هوایی  جاده‌ای، ریلی، دریایی، اطلاع رسانی و بازرسی در ایام نوروز سال جاری در دستور کار قرار گرفت تا شرایط سفر مناسبی برای هموطنان در سراسر کشور فراهم شود.

وی با بیان اینکه ستاد سفرهای نوروزی از دو ماه قبل از فروردین ماه کار خود را در وزارت راه و شهرسازی آغاز کرده بود، گفت: خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌های انجام شده حادثه جدی در این ایام نداشتیم و به خوبی توانستیم در حوزه‌های مختلف حمل و نقل هوایی، دریایی، جاده‌ای و ریلی به هموطنان خدمت رسانی کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پیش بینی ما این بود که امسال در بخش‌های مختلف شقوق حمل و نقل بین سه تا ۵ درصد با افزایش مسافر مواجه شویم افزود: امسال در مجموع ۲۱۰ هزار نفر از همکاران ما در حوزه‌های مختلف جاده‌ای،هوایی، ریلی و دریایی انجام وظیفه کردند تا شاهد انجام سفرهای مناسب با شأن مردم ایران باشیم.

هادیانفر بیان کرد: آمارها نشان می‌دهد که  در این مدت ۶ میلیون و ۹۳۲ هزار نفر از طریق جاده‌های کشور جابجا شدند و ۶ میلیون و ۵۶۸ هزار نفر نیز سفر دریایی داشتند.

وی گفت: در این مدت روزانه ۲۰۰۰ اتوبوس از تهران هموطنان ما را در ایام تعطیلات نوروزی به مقاصد مختلف منتقل کردند.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی افزود: در مدت یاد شده در مجموع ۵۳۰ میلیون تردد در جاده‌های کشور ثبت شد و به طور متوسط روزانه بیش از ۱۲۰ میلیون لیتر بنزین نیز به مصرف رسید.

هادیانفر با بیان اینکه از ۲۴ اسفند تا ۱۷ فروردین ماه سال جاری در مجموع ۲۳ میلیون خودرو شخصی در جاده های کشور تردد کردند، یادآورشد: در این مدت به طور متوسط ۲ میلیون و ۱۱۱ هزار تردد بین استانی  نیز به ثبت رسید.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی در عین حال تاکید کرد: در مدت یاد شده در مجموع ۲۱۵۹۰ نفر در بر اثر سوانح رانندگی مصدوم شدند و ۸۲۸ نفر نیز از هموطنان ما جان خود را در جاده‌های کشور از دست دادند.

هادیانفر با بیان اینکه آستانه های مازندران و گیلان شاهد بیشترین تردد بودند گفت: استان‌های خراسان رضوی و مشهد و اصفهان در رده های بعدی قرار گرفتند.

ایرج منصوری

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری حمل و نقل و صنعت و معدن ایران / مدیرکل، سردبیر، دبیر، و خبرنگار اقتصادی ایرنا، رئيس دفتر اسبق خبرگزاری ایرنا در جمهوری آذربایجان (باکو) و منطقه آزاد کیش، کارشناس رسمی دادگستری

مطـالب مرتبـط

Back to top button