حمل و نقل

ماهان،قشم ایر وایران ایر بیشترین پروازهای شهرفرودگاهی امام را به خود اختصاص دادند/تاخیر پروازها کمتر از ۲۰ دقیقه

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: در ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ سه شرکت هواپیمایی داخلی ماهان با ۱۲ درصد، قشم ایر ۸ درصد و ایران ایر ۷ درصد پروازهای بین المللی این فرودگاه را به خود اختصاص دادند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری حمل و نقل ایران،” سعید چلندری” در نشست خبری ستاد نوروزی وزارت راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران، افزود: آمارها نشان می دهد که میزان تاخیر پروازهای شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) از ۲۴ اسفندماه تا ۱۷ فروردین ماه سال جاری، کمتر از ۲۰ دقیقه بوده است.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) اظهار داشت: خوشبختانه با برنامه ریزیهای انجام شده توسط همکاران ما در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) هیچ پروازی امسال کنسل نشد و در ماه مبارک رمضان و ایام تعطیلات نوروزی توزیع افطاری در پایانه مسافری این فرودگاه در دستور کار قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) با بیان اینکه در این مدت ۳۹۹۴ پرواز در مسیرهای بین المللی از این فرودگاه انجام شد، گفت: پیش بینی ما نیز این بود که بین ۳۵۰۰ تا ۴۰۰۰ پرواز در ایام تعطیلات نوروزی از طریق شهر فرودگاهی امام ( ره) انجام شود.

چلندی افزود: در این ایام بار تجاری مسافران ۴۵ درصد افزایش یافت و هم اکنون ۱۴ شرکت داخلی و ۳۴ شرکت خارجی در شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) فعال هستند که سهم شرکت های هوایی خارجی در این فرودگاه ۴۶ درصد پروازها و سهم شرکت های ایرانی ۵۴ درصد پروازها را به خود اختصاص دادند.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) یادآورشد: از ۳۹۹۴ پرواز در این فرودگاه در تعطیلات نوروزی ۲۱۷۴ پرواز توسط شرکت های داخلی و مابقی به شرکتهای خارجی اختصاص داشت و بیشترین مسیر پروازی نیز به ترکیه، دبی و عراق انجام شد.

وی اظهارداشت: امسال در ایام نوروز در مقایسه با سال گذشته شاهد افزایش ۳۱ درصدی مسافر و ۲۵ درصدی پروازها در شهر فرودگاهی امام (ره) بودیم و با اقدامات مناسب امسال شرایط متفاوتی را در این شهر تجربه کردیم.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) بیان کرد: امسال ۹۳۹ پرواز به ترکیه با ۱۷۵ هزار و ۵۰۰ مسافر انجام شد که سهم ۲۹ درصدی را به خود اختصاص داد و ۵۳۲ پرواز نیز با ۱۰۵ هزار و ۶۰۰ مسافر به دبی انجام شد که سهم ۱۴ درصدی پروازها و ۱۷ درصدی مسافران را به خود اختصاص داد.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام (ره) خاطرنشان کرد: در این ایام ۴۸۸ پرواز با ۶۸ هزار و ۸۰۰ مسافر به مقصد عراق انجام شده که ۱۱ درصد سهم مسافران را به خود اختصاص داد.

چلندری با اشاره به برقراری پرواز مستقیم به ۵۸ تا ۶۸ مسیر بین المللی از این فرودگاه گفت: بیشترین پروازها را ماهان با ۴۸۹ سورتی پرواز انجام داد و قشم ایر و ایران ایر در رتبه های بعدی شرکت های داخلی قرار گرفتند.

ایرج منصوری

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری حمل و نقل و صنعت و معدن ایران / مدیرکل، سردبیر، دبیر، و خبرنگار اقتصادی ایرنا، رئيس دفتر اسبق خبرگزاری ایرنا در جمهوری آذربایجان (باکو) و منطقه آزاد کیش، کارشناس رسمی دادگستری

مطـالب مرتبـط

Back to top button