حمل و نقل

سالن مسافری ۲ هزار مترمربعی پایانه مرزی میرجاوه افتتاح شد

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور، سالن مسافری ۲ هزار مترمربعی پایانه مرزی میرجاوه با اعتبار هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال افتتاح شد و مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری حمل ونقل ایران از سازمان راهداری، داریوش امانی در مراسم افتتاح سالن مسافری ۲هزار مترمربعی پایانه مرزی میرجاوه در سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در طرح جامع بازنگری پایانه ها، با توجه به افزایش تردد مسافران از کشور پاکستان در ایام اربعین حسینی، ظرفیت سالن مسافری پایانه مرزی میرجاوه مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: برای سال جاری، ایجاد تونل های سرد از نقطه‌ی صفر مرزی و محل ورود زائر و مسافر تا سوار شدن به وسیله نقلیه در دستور کار قرار دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: با توجه به وجود پایانه های مرزی میرجاوه و میلک در شمال و پایانه مرزی پیشین و ریمدان در جنوب این استان یکی از استان های با قابلیت بالا دربحث کریدور شمال و جنوب می باشد و تمام توجه سازمان در سال‌جاری برای اضافه کردن پایانه مرزی ریمدان به عنوان پایانه مرزی جدید مشترک بین ایران و پاکستان می باشد که به ظرفیت پایانه های مرزی اضافه شود.

گفتنی است پایانه مرزی میرجاوه مهمترین گذرگاه مرزی بین ایران و پاکستان است که در ۱۲ کیلومتری شهرستان میرجاوه و مجاورت شهرک تفتان پاکستان و پایانه مرزی میلک نیز از گذر گاه های مهم مرزی بین ایران و افغانستان است که در محدوده شهرستان هیرمند در مجاورت رودخانه مرزی و در نزدیکی مرکز ولایت نیمروز افغانستان قرار گرفته است.

ایرج منصوری

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری حمل و نقل و صنعت و معدن ایران / مدیرکل، سردبیر، دبیر، و خبرنگار اقتصادی ایرنا، رئيس دفتر اسبق خبرگزاری ایرنا در جمهوری آذربایجان (باکو) و منطقه آزاد کیش، کارشناس رسمی دادگستری

مطـالب مرتبـط

Back to top button