حمل و نقلشهرسازی و عمران

رفع ترافیک شیراز با افتتاح قطعه ۷ آزادراه شیراز-اصفهان/استقرار دو پاسگاه پلیس راه

مدیر پروژه منطقه ۷ آزادراه شیراز- اصفهان گفت: با بهره‌برداری از قطعه ۷ آزادراه شیراز – اصفهان ترافیک سنگین ورودی و خروجی شهر شیراز برطرف می‌شود.

” یاسر تنها ” در جمع خبرنگاران افزود: قطعه ۷ آزادراه شیراز – اصفهان ۱۳ کیلومتر طول دارد و هدف نهایی آن اتصال این آزادراه به قطعه ۸ و کمربندی شیراز به طرف بوشهر است.

وی با بیان اینکه این آزادراه برای حرکت تا سرعت ۱۲۰ کیلومتر طراحی و ساخته شده است، گفت: هم اکنون سرعت خودروهای سواری در این آزادراه ۱۲۰ کیلومتر و خودروهای سنگین ۱۱۰ کیلومتر تعیین شده است.

تنها با اشاره به اینکه تاکنون ۸۹ درصد خاکبرداری و ۸۵ درصد بتن‌ریزی قطعه ۷ آزادراه شیراز – اصفهان انجام شده است، اظهارداشت: در مجموع پیشرفت فیزیکی قطعه ۷ آزادراه شیراز- اصفهان به بیش از ۶۲ درصد رسیده است و اگر منابع مالی آن به موقع تامین شود می‌توانیم این قطعه را تا چهار ماه آینده برای تردد آماده کنیم.

مدیر پروژه منطقه ۷ آزادراه شیراز- اصفهان بیان کرد: هم اکنون ۵۰ درصد نیوجرسی‌های این قطعه نصب شده، ۲۳ درصد رویه آسفالت آن انجام شده، ۶۹ درصد آرماتوربندی و قالب‌بندی آن نیز آماده شده است.

مدیر پروژه منطقه ۷ آزادراه شیراز – اصفهان حجم خاکریزی این قطعه را بیش از ۶۵ درصد اعلام کرد و گفت: همچنان عملیات اجرایی این قطعه در دست اجراست تا بتوانیم با تامین منابع مالی مورد نیاز آن را به موقع آماده کین.

در ادامه فرمانده پلیس راه آزادراه شیراز – اصفهان گفت: پلیس راه از اول دی ماه ۱۴۰۲ در این آزادراه مستقر و انجام وظیفه می‌کند.

سرهنگ ” محمد فریدونی کیا ” افزود: هم اکنون دو پاسگاه پلیس راه در آزادراه شیراز – اصفهان مستقر شده و همکاران ما بر تردد خودروهای عبوری در این آزادراه نظارت دارند.

فرمانده پلیس راه آزادراه شیراز – اصفهان یادآورشد: از آنجا که تردد کامیون در این آزادراه زیاد است سه دوربین سیار نیز در سطح آزادراه شیراز – اصفهان مورد استفاده همکاران ما قرار می‌گیرد.

وی اظهارکرد: علائم زیادی در طول آزادراه نصب شده و برای نصب دوربین سرعت این آزادراه جانمایی‌های لازم انجام شده تا به موقع این دوربین‌ها نیز نصب شود.

لازم به ذکر است که آزادراه شیراز – اصفهان به طول ۲۲۵ کیلومتر در ۷ قطعه طراحی و ساخته شده است که هم اکنون با اتمام عملیات اجرایی قطعات ۱ تا ۶ آزادراه شاهد بهره‌برداری از ۲۱۲ کیلومتر از این مسیر هستیم و قطعه ۷ این آزادراه به طول ۱۳ کیلومتر آخرین قطعه آن در ورودی شهر شیراز قراردادرد.

ایرج منصوری

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری حمل و نقل و صنعت و معدن ایران / مدیرکل، سردبیر، دبیر، و خبرنگار اقتصادی ایرنا، رئيس دفتر اسبق خبرگزاری ایرنا در جمهوری آذربایجان (باکو) و منطقه آزاد کیش، کارشناس رسمی دادگستری

مطـالب مرتبـط

Back to top button