حمل و نقل

۲۳۶ میلیون تن کالا در بنادر تخلیه وبارگیری شد/ تخلیه ۲۱ میلیون تن کالای اساسی

در ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲، معادل ۲۱ میلیون و ۵۱۷ هزار و ۷۸۸ کالای اساسی شامل گندم، جو، ذرت، سویا، برنج، شکر و روغن در بنادر کشور تخلیه شده است.

به گزارش پایگاه خبری حمل ونقل ایران از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، میزان تخلیه گندم از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان اسفند همان سال، معادل ۲ میلیون ۷۴۸ هزار و ۱۱۵ تن بود؛ همچنین میزان تخلیه جو طی ۱۲ ماهه سال گذشته معادل ۱ میلیون و ۷۵۰ هزار و ۱۳۹ تن بود و میزان تخلیه ذ تخلیه شده است.

در این مدت میزان تخلیه ‌و بارگیری کالا در بنادر مالکیتی و حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی معادل ۲۳۶ میلیون و ۵۱۲ هزار و ۲۴۰ تن بود که حاکی از رشد ۱۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ است.

علاوه بر این میزان تخلیه سویا طی ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲ معادل ۴ میلیون و ۴۳۰ هزار و ۲۷۷ تن بود و میزان تخلیه برنج نیز طی سال گذشته، معادل ۱۰۹ هزار و ۱۹۰ تن بود.

این در حالی است که سویا با توجه به تخلیه ۳ میلیون و ۷۵۴ هزار و ۹۰ تنی مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۸ درصدی را تجربه کرده است و ذرت نیز با توجه به تخلیه ۷ میلیون و ۹۱۳ هزار و ۲۳۰ تنی رشد ۳۷ درصدی را به ثبت رسانده است.

همچنین میزان تخلیه شکر نیز تا طی سال گذشته معادل ۶۲۴ هزار و ۸۲۹ تن و میزان تخلیه روغن در بنادر کشور طی مدت مذکور، معادل ۹۸۹ هزار و ۱۸۹ تن بود.

تعداد کامیون و واگن اختصاص یافته

گفتنی است تعداد کامیون و واگن اختصاص یافته جهت خروج کالاهای اساسی طی سال گذشته شامل ۸۶۴ هزار و ۷۵۰ دستگاه کامیون و ۴۲ هزار و ۱۱۸ واگن بود.

ایرج منصوری

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری حمل و نقل و صنعت و معدن ایران / مدیرکل، سردبیر، دبیر، و خبرنگار اقتصادی ایرنا، رئيس دفتر اسبق خبرگزاری ایرنا در جمهوری آذربایجان (باکو) و منطقه آزاد کیش، کارشناس رسمی دادگستری

مطـالب مرتبـط

Back to top button