حمل و نقل

تقدیر رئیس دانشکده هواپیمایی کشوری از کارشناسان شرکت فرودگاهها در تولید سامانه شبیه ساز سه بعدی برج کنترل

رئیس دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری با اشاره به قابلیت‌های شبیه ساز سه بعدی برج کنترل گفت: در طراحی و تولید این شبیه ساز و سیمیلاتور آموزشی از تجارب ارزنده کارشناسان، اساتید و متخصصان شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران استفاده شده است.

” اردوان کریم زاده” رئیس دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری امروز در آیین افتتاح شبیه ساز سه بعدی برج کنترل در دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری تاکید کرد: خدا را شاکریم که امروز این سامانه صد در صد ایرانی به مرحله بهره برداری رسید تا در تربیت نیروی انسانی متخصص صنعت هوانوردی کشور، بتوانیم از این سامانه آموزشی استفاده کنیم.

رییس دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری در این مراسم از همکاری و تعامل مناسب کارشناسان شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران قدردانی کرد و افزود: در طراحی و فرآیند تولید این سامانه کارشناسان و متخصصان شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران بسیار همراه بودند تا بتواینم امروز شاهد راه اندازی این سیمیلاتور آموزشی در این دانشکده باشیم.

وی با بیان اینکه این شبیه ساز قابلیت‌های تصمیم گیری و حل مسأله در شرایط بحرانی و اضطراری را دارد، اظهارداشت: در استفاده از این شبیه ساز، شرایط مختلف جوی و آب و هوایی، با سرعت‌های مختلف پیش‌بینی شده است و کنترلر در فضایی که از لحاظ هندسی مثل برج کنترل طراحی شده است می‌تواند تجربه کسب کند و گام موثری در تامین امنیت پروازها داشته باشد.

کریم زاده از اضافه کردن شبیه ساز خلبانی و هوش مصنوعی در آینده به شبیه ساز سه بعدی برج کنترلر دانشکده صنعت هواپیمایی خبر داد و گفت: ما می‌توانیم فرودگاه‌های مختلف را به درخواست مشتری شبیه‌سازی کنیم.

آیین افتتاح شبیه ساز سه بعدی برج کنترل در دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری

با حضور کاپیتان محمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و مقامات لشکری و کشوری اساتید، دانشجویان و دست اندرکاران صنعت هوانوردی کشور برگزارشد.

ایرج منصوری

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری حمل و نقل و صنعت و معدن ایران / مدیرکل، سردبیر، دبیر، و خبرنگار اقتصادی ایرنا، رئيس دفتر اسبق خبرگزاری ایرنا در جمهوری آذربایجان (باکو) و منطقه آزاد کیش، کارشناس رسمی دادگستری

مطـالب مرتبـط

Back to top button