حمل و نقل

۲۳ تیر آخرین پرواز‌های حج تمتع/ بازگشت بیش از ۴۰ هزار حجاج ایرانی به میهن

سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: ۲۲۳ پرواز حج تا به امروز انجام شده و ۱۵۹ پرواز برنامه‌ای برای بازگشت حجاج باقی مانده است.

به گزارش پایگاه خبری حمل ونقل ایران از روابط عمومی ایرانایر ، حسام قربانعلی سخنگوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: تعداد ۱۷۸ پرواز برنامه ای از مدینه به سمت ایستگاه‌های داخلی اعزام شده و حدود ۵۷ پرواز برنامه ای از این فرودگاه برای بازگشت حجاج باقی مانده است.

 وی گفت: از ابتدای تیر ماه تاکنون بیش از ۴۰ هزار نفر از حجاج از دو فرودگاه جده و مدینه به فرودگاه‌های تبریز، کرمان، اهواز، بوشهر، رشت، بیرجند، همدان، مشهد، اصفهان، ساری و فرودگاه حضرت امام (ره) وارد شده‌اند.

قربانعلی با بیان اینکه خوشبختانه روند تاخیر پرواز‌های بازگشت حجاج کاهشی شده است گفت: طبق آخرین آمار‌های ارائه شده از چندین پرواز حج، میزان روند پرواز‌های‌حج کاهشی و حتی پیش از موعد بوده است.

وی افزود: از فرودگاه جده ۵۵ پرواز برنامه‌ای نیز به ایستگاه های داخلی انجام شده و حدود ۱۰۲ پرواز برنامه‌ای هم باقی مانده است.

قربانعلی تاکید کرد: در مجموع  حدود ۲۳۳ پرواز برنامه‌ای از مدینه و جده به ایستگاه های داخلی انجام شده و۱۵۹ پرواز  برنامه‌ای باقی مانده است.

وی بیان کرد:  طبق برنامه ریزی‌های انجام شده  یک روز از برگشت حجاج کاسته شده و شنبه هفته آینده ۲۳ تیر ماه آخرین پروازهای حجاج از فرودگاه جده انجام می شود.

سخنگوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: ۵۳هزار حجاج از ابتدای تیرماه از مدینه و جده به کشور بازگشته‌اند و حجاج استان‌های گلستان، اصفهان ،زنجان، سیستان و بلوچستان، مازندران، هرمزگان، خوزستان، خراسان جنوبی، بوشهر، کرمان، خراسان رضوی ، گیلان، آذربایجان شرقی وهمدان به کشور بازگشته اند.

وی‌ا‌‌‌فزود: حجاج بندرچابهار، شیراز ، اردبیل، یزد، ارومیه و تهران باقی مانده‌اند که طبق  پروازهای برنامه ریزی‌های انجام شده مابقی حجاج که حدود ۳۴هزار و۵۰۰ نفر هستند تا هفته آینده به کشور باز خواهند گشت.

قربانعلی‌اظهار کرد: تا به امروز هیچ مشکلی نداشته‌ایم و با تعجیل در پروازهای مدینه مواجه بوده‌ایم. در این عملیات ۱۵ دقیقه تعجیل در پروازهای اعزامی از شهر مدینه به سمت کشور داشته‌ایم.

وی گفت: با تحریم دو شرکت هواپیمایی پروازهای‌حج روبرو شدیم که با همکاری‌همکاران خوشبختانه پروازها باخوبی‌انجام شد. بنابراین تعجیل در پروازهای حج پدیده پروازهای امسال بود.

ایرج منصوری

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری حمل و نقل و صنعت و معدن ایران / مدیرکل، سردبیر، دبیر، و خبرنگار اقتصادی ایرنا، رئيس دفتر اسبق خبرگزاری ایرنا در جمهوری آذربایجان (باکو) و منطقه آزاد کیش، کارشناس رسمی دادگستری

مطـالب مرتبـط

Back to top button