حمل و نقل

خط دریایی قشم به جزیره لارک و بالعکس راه اندازی شد

تهران – مدیر کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از راه‌اندازی خط دریایی قشم به جزیره لارک و بالعکس خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری حمال ونقل ایران از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، حسین عباس‌نژاد  افزود: به دنبال دیدار مردمی علی‌اکبر صفایی معاون وزیر راه و شهرسازی ومدیرعامل سازمان بنادر با اهالی جزیره لارک، و مطالبه مطروحه از سوی ساکنان جزیره مبنی بر برقراری خط منظم دریایی جهت انجام امور جاری، شناور مسیر قشم به لارک و بالعکس از روز گذشته کار خود را در این مسیر آغاز کرد.

وی با بیان اینکه تردد در مسیر این دو جزیره به صورت چهار بار در هفته انجام می‌شود، افزود: این ترددها در روزهای شنبه، دوشنبه، چهارشنبه و جمعه هر هفته مسافران را از قشم به مقصد جزیره لارک و بالعکس منتقل می‌کند.

مدیر کل بنادر و وریانوردی استان هرمزگان گفت: روزهای شنبه ساعت هشت صبح و دوشنبه ساعت ۱۶، روزهای چهارشنبه و جمعه نیز در ساعت ۱۷:۳۰ مسافران این جزیره را به مقصد اسکله شهید ذاکری قشم ترک خواهند کرد.

به گفته عباس‌نژاد هزینه برای ساکنان جزیره لارک رایگان و برای مسافران و گردشگران هر نفر یک‌میلیون ۵۰۰ هزار ریال تعیین شده است.

گفتنی است؛ فاصله دریایی بین جزایر قشم و لارک هشت مایل و مدت این سفر ۳۰ دقیقه و فاصله بین جزایر قشم و هرمز نیز ۱۲ مایل دریایی و مدت آن ۴۰ دقیقه است.

ایرج منصوری

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری حمل و نقل و صنعت و معدن ایران / مدیرکل، سردبیر، دبیر، و خبرنگار اقتصادی ایرنا، رئيس دفتر اسبق خبرگزاری ایرنا در جمهوری آذربایجان (باکو) و منطقه آزاد کیش، کارشناس رسمی دادگستری

مطـالب مرتبـط

Back to top button