حمل و نقل

جزییات محدودیت‌های پروازی مهرآباد در زمان برگزاری مراسم تحلیف رئیس جمهور

جزییات محدودیت‌های مربوط  به پروازهای فرودگاه بین المللی مهرآباد در زمان برگزاری مراسم تحلیف چهاردهمین  رئیس جمهوری اسلامی ایران اعلام شد.

به گزارش پایگاه خبری حمل ونقل ایران از روابط‌ عمومی فرودگاه مهرآباد؛ ابراهیم مرادی در این خصوص افزود: تمام پروازهای VFR (پروازهای با دید) برای روزهای ۷ و ۹ مرداد ماه در داخل پایانه هوایی تهران تعلیق شد.

وی گفت: همچنین، پروازهای فرودگاه مهرآباد در روز نهم مرداد ماه، همزمان با روز تحلیف، تا ساعت ۱۲ محلی به صورت عادی انجام خواهد شد. از ساعت ۱۲ محلی تا ساعت ۲۲ محلی این فرودگاه هیچ‌گونه پرواز ورودی داخلی نخواهد پذیرفت و تنها پروازهای خروجی داخلی از این فرودگاه امکان پذیر خواهد بود.

وی همچنین تأکید کرد: بر اساس هماهنگی‌های انجام شده با تمام مبادی کشوری، لشکری و امنیتی، فرودگاه بین‌المللی مهرآباد در تمام ساعات شبانه‌ روز ۹ مرداد ماه آماده پذیرش پروازهای VIP خواهد بود.

شایان ذکر است که این تصمیمات به منظور تسهیل برگزاری مراسم تحلیف و تأمین امنیت لازم اتخاذ شده است و تاکنون بر اساس برآوردهای انجام شده حداقل ۶۰ هیات دیپلماتیک در سطوح مختلف در این مراسم شرکت خواهند کرد.

از طرفی روابط عمومی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران از برگزاری هفتمین جلسه هماهنگی برای برگزاری مراسم تحلیف ریاست جمهوری به میزبانی اداره کل فرودگاه مهرآباد خبرداد.

بر اساس این گزارش، در این نشست فرماندهان سپاه حفاظت و پلیس، نمایندگان واجا، رئیس پلیس راهور، رئیس پلیس مرز هوایی، معاونین عملیات هوانوردی و فرودگاهی، رئیس سوختگیری، رئیس جایگاه تشریفات و نیز روسای شرکت‌های هندلینگ سامان، ایران ایر و همراه کوشا و دیگر دست اندرکاران این مراسم ملی حضور داشتند و آخرین هماهنگی های لازم جهت برگزاری بهینه این مراسم انجام شد.

در پایان این نشست مرادی عضو هیات مدیره و راهبر فرودگاه بین المللی مهرآباد گفت: از امروز میزبان مهمانان خارجی شرکت کننده در این مراسم خواهیم بود و بیشترین تردد مقامات شرکت کننده در مراسم تحلیف را روز سه شنبه نهم مردادماه خواهیم داشت.

ایرج منصوری

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری حمل و نقل و صنعت و معدن ایران / مدیرکل، سردبیر، دبیر، و خبرنگار اقتصادی ایرنا، رئيس دفتر اسبق خبرگزاری ایرنا در جمهوری آذربایجان (باکو) و منطقه آزاد کیش، کارشناس رسمی دادگستری

مطـالب مرتبـط

Back to top button