حمل و نقل

اجرای ۶هزارمیلیارد تومان پروژه عمرانی درفرودگاه ها/ امسال ۱۵ پروژه افتتاح می شود

معاون وزیر راه وشهرسازی و مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران گفت: هم اکنون ۲۱ پروژه عمرانی با بیش از ۶ هزارمیلیارد تومان سرمایه گذاری در فرودگاههای کشور در دست اجرا است.

به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، کاپیتان       ” رضا نخجوانی ” افزود: پس از انعقاد قرارداد برای اجرای این پروژه های عمرانی، هم اکنون متوسط پیشرفت فیزیکی این پروژه ها به بیش از ۵۰ درصد رسیده است.

مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه در حال حاضر اجرای ۷۹ پروژه عمرانی در۲۳ فرودگاه کشور در دستورکار شرکت فرودگاهها قرار دارد، اظهارداشت: از این تعداد حدود ۴۰ پروژه عمرانی در فرودگاهها در مرحله مطالعاتی است.

معاون وزیرراه وشهرسازی به ضرورت و اولویتهای اجرای پروژه های عمرانی در فرودگاههای کشور اشاره کرد ویادآورشد: برای انجام بخشی از ۲۱ پروژه عمرانی بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان و برای انجام ۳ پروژه دیگر بیش از یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران سرمایه گذاری کرده است.

نخجوانی با بیان اینکه از۲۱ پروژه عمرانی در دست اجرا در فرودگاههای کشور به غیر از ترمینال فرودگاه شیراز، حدود ۱۵ پروژه  امسال به بهره برداری    می رسد، گفت: با برنامه ریزیهای انجام شده مابقی این پروژه ها سال آینده افتتاح خواهد شد.

مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی این ۲۱ پروژه عمرانی پس از طی مراحل قانونی از ابتدای سال گذشته در فرودگاههای کشور آغاز شده و انتظار داریم با برنامه ریزی و تخصص اعتبارات مورد نیاز تعدادی از آن تا پایان سال جاری و مابقی سال آینده به بهره برداری برسند.

معاون وزیر راه وشهرسازی بهسازی باند، ترمینال و سطوح پروازی، دیوار کشی، نوسازی تاسیسات گرمایشی و سرمایشی، احداث انبار و سوله، احداث ترمینال پروازهای داخلی و خارجی، محوطه سازی، نوسازی سایتهای راداری و برج مراقبت پرواز، ساخت اماکن یگان پلیس، حفاظت، مجتمع های فرهنگی و ایمنی زمینی را از مهم ترین پروژه های عمرانی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی در فرودگاههای کشور اعلام کرد.

وی بیان کرد: علاوه بر پروژه های یادشده اجرای ۱۵ پروژه درزمینه دیوارکشی حفاظتی فرودگاههای کشور در دستور کار شرکت فرودگاهها قرار گرفته که پس از طی مراحل مطالعاتی و تامین اعتبارات مورد نیاز و اخذ مجوزهای قانونی  فرآیندهای انجام مناقصه و فراخوان عمومی این پروژه ها آغاز شده است.

نخجوانی بابیان اینکه هم اکنون ۵۶ فرودگاه کشورتحت مالکیت شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران قرار دارد، گفت: هم اکنون پس از طی مراحل قانونی، آغاز اجرای ۳ پروژه مهم تکمیل ترمینال جدید فرودگاه شیراز، زهکشی و استریپ سازی باند فرودگاه ساری و تکمیل ساختمان حفاظت پرواز فرودگاه مهرآباد به مرحله انعقاد قرارداد با پیمانکاران بخش خصوصی رسیده است.

ایرج منصوری

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری حمل و نقل و صنعت و معدن ایران / مدیرکل، سردبیر، دبیر، و خبرنگار اقتصادی ایرنا، رئيس دفتر اسبق خبرگزاری ایرنا در جمهوری آذربایجان (باکو) و منطقه آزاد کیش، کارشناس رسمی دادگستری

مطـالب مرتبـط

Back to top button