حمل و نقل

آغاز بکار تاکسی های تمام برقی در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)

معاون بهره‌برداری فرودگاهی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) از بکارگیری ۷ دستگاه تاکسی برقی با ظرفیت ۴ نفر سرنشین در شرکت‌های تاکسیرانی تحت قرارداد شهر فرودگاهی امام خبر داد و افزود: سوخت این تاکسی ها تماماً برقی است.

به گزارش پایگاه خبری حمل ونقل ایران از روابط عمومی شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) محمدرضا فردی اظهارداشت : مسافت  پیمایش این خودرو پس از هر بار شارژ ۲۳۰ کیلومتراست و درحال حاضر ۷ دتگاه در ناوگان یکی از شرکت‌های تحت قرارداد ، قرار گرفته که در صورت کسب رضایتمندی مسافرین در آینده نزدیک تعداد بیشتری به ناوگان تاکسیرانی شهر فرودگاهی اضافه می‌شود.

معاون بهره‌برداری شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت : در سطح شهر تهران ۹۰ ایستگاه شارژ خودرو برقی وجود دارد و این خودرو که به عنوان تاکسی انتخاب شده است شارژر همراه نیز دارد و در برنامه داریم که جایگاه شارژ مخصوص ماشین‌های برقی در شهر فرودگاهی از طریق سرمایه‌گذاری بخش خصوصی راه اندازی شود.

فردی خاطرنشان کرد در دنیای امروز فرودگاه‌ها به عنوان یک محیط مدرن خصوصاً در حوزه حمل و نقل شناخته می‌شوند لذا شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) نیز همزمان با آغاز طرح های هوشمندسازی ، استفاده از حمل و نقل پاک و دوستدار محیط زیست را  در دستور کار قرار داده است .

گفتنی است پیش از این نیز در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) بخشی از حمل و نقل مسافر با خودروهای هیبرید و نیمه هیبرید انجام می‌شد و هم اکنون ظرفیت استفاده از تاکسی برقی نیز تقویت می شود.

ایرج منصوری

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری حمل و نقل و صنعت و معدن ایران / مدیرکل، سردبیر، دبیر، و خبرنگار اقتصادی ایرنا، رئيس دفتر اسبق خبرگزاری ایرنا در جمهوری آذربایجان (باکو) و منطقه آزاد کیش، کارشناس رسمی دادگستری

مطـالب مرتبـط

Back to top button