حمل و نقل

فرودگاه‌ها‌ برای عملیات اربعین آماده هستند/ آغاز عملیات ۲۴ مردادماه

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از آغاز عملیات اربعین حسینی از ۲۴ مرداد تا ۶ شهریور ماه امسال در فرودگاه‌های کشور خبر داد و گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده تمام فرودگاه‌های بین‌المللی و مرز هوایی کشور برای انجام این عملیات بزرگ آماده شده است.

به گزارش پایگاه خبری حمل و نقل ایران از روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، کاپیتان رضا نخجوانی در نخستین جلسه ستاد اربعین شرکت فرودگاه‌ها افزود: عملیات اربعین حسینی یک مراسم بزرگ اعتقادی مسلمانان و شیعیان جهان است و زائران امام حسین(ع) انتظار دارند که ما در فرودگاه‌های کشور خدمات مناسبی را به آن‌ها ارائه دهیم.

وی اظهار کرد: سال گذشته رئیس جمهور شهید بر انجام عملیات اربعین نظارت داشتند و حتی چندین جلسه ستاد ملی اربعین با حضور ایشان برگزار شد تا زائران ایرانی بدون هیچ مشکلی در مراسم بزرگ اربعین حسینی در عتبات عالیات شرکت کنند.

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها گفت: به‌یقین دکتر پزشکیان رییس جمهوری اسلامی ایران عاشق اهل بیت، ائمه و معصومین(ع) هستند و بر برگزاری این مراسم بزرگ دینی و اعتقادی تاکید دارند تا این عملیات نیز امسال مانند سال گذشته با موفقیت و رضایتمندی زائران اربعین حسینی به خوبی انجام شود.

نخجوانی با بیان اینکه خدمت به زائران حسینی یک تکلیف دینی و اعتقادی است، گفت: با تلاش تمام همکاران ما در فرودگاه‌های کشور، سال گذشته عملیات اربعین حسینی با موفقیت انجام شد و امسال پیش‌بینی شده است که تعداد پروازها و زائران نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته باشند.

وی یادآورشد: در ایام اربعین حسینی سال گذشته همکاران ما در بخش فرودگاهی کشور کار بزرگی را انجام دادند و روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با برگزاری مراسم آیینی، برپایی خیمه‌ها و فضاسازی پایانه‌های فرودگاهی بسترهای لازم را برای انجام این ماموریت بزرگ به خوبی فراهم کردند.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: امسال هرگونه سیاستگذاری درباره اقدامات اربعین حسینی در فرودگاه‌های کشور با نظارت ستاد اربعین شرکت فرودگاه‌ها انجام می‌شود و برای هرچه باشکوه برگزار شدن این مراسم اعتقادی، اعتبارات کافی نیز در اختیار مدیران فرودگاه‌های کشور قرار می‌گیرد.

نخجوانی گفت: نگاه ما در فرودگاه‌ها به زائران حسینی یک نگاه ویژه و خاص است و در واقع، فرصتی است تا بتوانیم با ارائه خدمات فرودگاهی به زائران عزیز از این فضای متفاوت مبتنی بر اعتقاد و عشق به امام حسین(ع) حداکثر استفاده را ببریم.

وی بیان کرد: فضای حاکم بر مراسم اربعین بحث مرید و مراد است و خدمت همکاران ما در فرودگاه‌ها به زائران امام حسین(ع) از عشق، علاقه و ارادت به اهل بیت و معصومین(ع) نشات می گیرد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران همچنین از افزایش فضای ترمینالی در بعضی از فرودگاه‌های کشور برای برگزاری هرچه بهتر مراسم اربعین خبرداد و گفت: با افزایش فضای ترمینالی شرایط و بستر لازم برای افزایش پروازها و تعداد زائران حسینی در برخی از فرودگاههای کشور از جمله فرودگاه‌های کرمانشاه، اهواز و ایلام فراهم شده است.

شایان ذکر است که در پایان نخستین جلسه ستاد اربعین در شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، کاپیتان نخجوانی” محمدحسین آجیلیان ” را به عنوان رئیس ستاد اربعین شرکت فرودگاه‌ها معرفی کرد.

ایرج منصوری

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری حمل و نقل و صنعت و معدن ایران / مدیرکل، سردبیر، دبیر، و خبرنگار اقتصادی ایرنا، رئيس دفتر اسبق خبرگزاری ایرنا در جمهوری آذربایجان (باکو) و منطقه آزاد کیش، کارشناس رسمی دادگستری

مطـالب مرتبـط

Back to top button