حمل و نقل

ساخت ۱۲ فروند کشتی در داخل کشور در دستورکار کشتیرانی جمهوری اسلامی است

معاون توسعه ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: در طرح توسعه ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تقویت سازندگان داخلی در دستور کار کشتیرانی است و هم اکنون ساخت ۱۲ فروند کشتی تجاری در داخل کشور در حال ساخت است.

به گزارش پایگاه خبری حمل ونقل ایران، “عبدالرضا محبی” در گفت وگو با خبرنگاران افزود: از این ۱۲ فروند ۴ فروند آن در کلاس خزر در امیرآباد در دست ساخت است.

معاون کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با ۱۴ کشور همسایه بیش از ۸ هزارکیلومتر مرز  مشترک دارد که ۴۰ درصد آن به مرزهای دریایی اختصاص دارد.

محبی با بیان اینکه دریا محور توسعه اقتصادی کشور است، اظهار داشت: وجود منابع عظیم دریایی ، شیلات، گردشگری و سایر منابع ظرفیت های بزرگ دریایی کشور هستند و باید از این ظرفیت های دریایی به نفع رونق اقتصاد ملی به خوبی استفاده شود.

معاون توسعه ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: در اسناد بالادستی کشور چند سالی است که به صنعت حمل‌ونقل دریایی بیشتر پرداخته شده و برای توسعه اقتصادی کشور جز دریا  راه دیگری نداریم.

محبی اظهارداشت: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران همواره یکی از حوزه‌های قدرتمند کشور بوده و در زمان اعمال تحریم های ظالمانه فعالیت آن در حوزه دریایی کشور تحریم را با شکست مواجه کرده و یکی از مزیت‌های بزرگ کشتیرانی داشتن ناوگان ملکی است تا بتواند در این عرصه و تجارت دریایی کشور را یاری کند.

وی با بیان اینکه تربیت نیروی انسانی متخصص و دریانورد در چهار دهه اخیر در دستور کار ما بوده به طوری که هم اکنون در ناوگان دریایی این کشور هیچ نیروی خارجی مشغول کار نیست.

معاون توسعه ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران افزود: طی سال‌های آینده جهان با کمبود دریانورد مواجه می‌شود و از این رو انتظار می‌رود اصحاب رسانه در معرفی این شغل به یاری ما بشتابند و شاید نیاز باشد در حوزه دریا به تدوین سندی برای حوزه رسانه بپردازیم.

محبی از راه اندازی بیمه، تعمیر شناور، تأمین سوخت و ناوگان تجاری به عنوان شاهکارهای صنعت حمل‌ونقل دریایی کشور یاد کرد و افزود: تأمین هر کدام از اینها که به حدود ۸۵ درصد خودکفایی رسیده‌ایم در سطح ویژه هستند که سال‌ها استانداردسازی می‌خواهد و باید بر اساس قوانین بین‌المللی در این بخش‌ها عمل شود.

ایرج منصوری

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری حمل و نقل و صنعت و معدن ایران / مدیرکل، سردبیر، دبیر، و خبرنگار اقتصادی ایرنا، رئيس دفتر اسبق خبرگزاری ایرنا در جمهوری آذربایجان (باکو) و منطقه آزاد کیش، کارشناس رسمی دادگستری

مطـالب مرتبـط

Back to top button