حمل و نقل

حمایت کمیسیون عمران مجلس و انجمن های صنفی از دکتر فرزانه صادق مالواجرد

کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، انجمن متخصصان الکترونیک هوایی ایران و انجمن صنفی کارفرمایی انبوه سازان مسکن، از دکتر فرزانه صادق مالواجرد و معرفی ایشان برای تصدی وزارت راه و شهرسازی، حمایت کردند.

به گزارش پایگاه خبری حمل ونقل ایران، کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بررسی برنامه‌های فرزانه صادق مالواجرد، در حوزه های مسکن، شهرسازی و حمل و نقل بر وزارت وی، مهر تایید زد.

در آخرین جلسه بررسی برنامه های فرزانه صادق مالواجرد، به عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی که در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، برگزار شد و پس از بحث و بررسی، برنامه های اعلام شده از سوی کمیسیون عمران، مورد تایید قرار گرفت و این کمیسیون تخصصی، رای به این وزیر پیشنهادی دولت چهاردهم داد.

همچنین در بیانیه انجمن متخصصان الکترونیک هوایی ایران، با سپاس و تقدیر از اعتماد دولت چهاردهم، به سرکارخانم دکتر فرزانه صادق مالواجرد و معرفی ایشان برای تصدی وزارت راه و شهرسازی، انجمن متخصصان الکترونیک هواپیمایی ایران، حمایت قاطع خود را از این انتخاب اعلام می دارد.

انجمن صنفی کارفرمایی انبوه سازان مسکن و ساختمان استان تهران نیز از وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی دولت چهاردهم، حمایت کرد.

بر همین اساس، انجمن صنفی کارفرمایی انبوه سازان مسکن و ساختمان استان تهران اعلام کرد: «بدینوسیله ضمن تشکر از رییس جمهور محترم، بابت انتصاب خانم فرزانه صادق‌مالواجرد، به عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی و ابراز مسرت از طرف انجمن صنفی کارفرمایی انبوه‌سازان مسکن و ساختمان استان تهران، این انتصاب شایسته که بسیار هوشمندانه اتخاذ شده، مورد حمایت و خرسندی جامعه انبوه‌سازان مسکن و ساختمان که سالیان متمادی نقش بازوی اجرایی وزارت راه و شهرسازی را ایفا کرد، شد.

مسعود پل مه رئیس انجمن کشتیرانی و صنایع وابسته تصریح کرد: «صادق مالواجرد» بیش از ۲ دهه سابقه اجرایی و مدیریتی در کارنامه خود دارد و ما از مجلس تقاضا کردیم که رای بالایی به وزیر پیشنهادی راه وشهرسازی بدهند.

از طرفی سبحان نظری رئیس هیات مدیره انجمن صنفی شرکت‌های ریلی معتقد است که برنامه‌های «فرزانه صادق مالواجرد» کاملا بر اساس مطالعات جامع و کارشناسی است و تسلط و توجه دقیقی بر روی مسائل و حل آنها در این وزارتخانه دارد.

فرزانه صادق مالواجرد، ۴۸ ساله، تنها وزیر زن کابینه چهاردهم، به عنوان وزیر راه و شهرسازی، معرفی شده است که ۲۸ سال سابقه فعالیت تخصصی، در این وزارتخانه را دارد و آخرین مدرک تحصیلی او دکتری شهرسازی است.

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی، فرزند شهید و متولد ۲۱ شهریور سال ۱۳۵۵، متاهل و دارای یک فرزند است.

وی دارای مدرک کارشناسی ارشد پیوسته معماری از دانشگاه تهران و دکترای شهرسازی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات است که دارای ۲۸ سال سابقه کار بوده و به جز مدت کوتاهی که در شهرداری تهران اشتغال به کار داشت، بخش عمده سوابق خدمتی وی در وزارت راه و شهرسازی بوده است.

وی از بدو استخدام، به عنوان کارشناس دفتر معماری، معاون دفتر نظارت بر طرح‌های توسعه و عمران شهری، معاون شهرسازی اداره کل مسکن استان همدان، مدیر کل دفتر معماری و طراحی شهری و بافت‌های واجد ارزش و پس از آن به مدت کوتاهی به عنوان مدیر کل شهرسازی و طرح های شهری شهرداری تهران، مشغول به فعالیت بوده است.

در۲۷ دی ماه ۱۳۹۷، فرزانه صادق مالواجرد، به سمت معاون شهرسازی معماری منصوب شده بود که تا ۹ مرداد ۱۴۰۲ ادامه داشت و پس از معاونت شهرسازی، مهرداد بذرپاش، وی را به عنوان مشاور درامور شهرسازی و معماری منصوب کرد.

ایرج منصوری

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری حمل و نقل و صنعت و معدن ایران / مدیرکل، سردبیر، دبیر، و خبرنگار اقتصادی ایرنا، رئيس دفتر اسبق خبرگزاری ایرنا در جمهوری آذربایجان (باکو) و منطقه آزاد کیش، کارشناس رسمی دادگستری

مطـالب مرتبـط

Back to top button