حمل و نقل

توسعه حمل ونقل دریایی در خزر راهبرد مهم گروه کشتیرانی است

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران توسعه حمل و نقل در دریای خزر را بعنوان یکی از راهبرهای اساسی این شرکت برشمرد و گفت: توسعه بندر سالیانکا نتیجه دوستی دو کشور و بویژه دستگاه دیپلماسی کشور است.

به گزارش پایگاه خبری حمل ونقل ایران، محمدرضا مدرس خیابانی و کاظم جلالی سفیر ایران در روسیه در بازدید ازروند ساخت کِشتی هفت هزار تُنی به سفارش گروه کشتیرانی که در کارخانه کشتی‌سازی واقع در استان آستراخان روسیه اعلام شد که تاکنون ۹۰ درصد از مراحل ساخت این کشتی انجام شده و به احتمال زیاد در پاییز ۱۴۰۳ یا پایان می رسد.

سفیر ایران در روسیه در این بازدید، کریدور شمال – جنوب را نه تنها برای دو کشور بلکه برای منطقه، راهبردی و استراتژیک ارزیابی و به مشارکت دولت روسیه در پروژه ساخت راه آهن رشت – آستارا بعنوان حلقه مفقوده این راهگذر بین المللی اشاره کرد.
جلالی از پیشرفت و توسعه بندرسالیانکا طی دو سال گذشته ابراز خرسندی و ابراز امیدواری کرد که دولت روسیه و منطقه آستراخان توجه خاصی در راستای تقویت فعالیت های توسعه این بندر داشته باشند.

آکوچکیان سرکنسول ایران در آستراخان روسیه نیز با اشاره به رفع چالش های حقوقی این بندر، بر نقش راهبردی آن تاکید کرد و توسعه آنرا نشان از همدلی بین مدیران و نهادهای مختلف در داخل کشور دانست.

سیدف رییس شورای شهر آستراخان نیز پس از شنیدن گزارش فعالیت‌های توسعه‌ای بندر سالیانکا، آن را نشانه اهتمام مدیران این بندر دانست و افزود که این گام نخست، در راستای توسعه همه جانبه بندر بر اساس تاکیدات رهبران دو کشور است.

دراین بازدید، مدیر بندرسالیانکا توضیحاتی از فعالیت‌های انجام شده و برنامه‌های آتی برای توسعه این بندر ارائه کرد.
بر اساس توضیحات ارائه شده، بندر سالیانکا در سال ۲۰۲۳ میلادی از لحاظ حمل و نقل دریایی کالا در میان چهارده بندر استان آستراخان روسیه، رتبه نخست را بخود اختصاص داده است.

ایرج منصوری

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری حمل و نقل و صنعت و معدن ایران / مدیرکل، سردبیر، دبیر، و خبرنگار اقتصادی ایرنا، رئيس دفتر اسبق خبرگزاری ایرنا در جمهوری آذربایجان (باکو) و منطقه آزاد کیش، کارشناس رسمی دادگستری

مطـالب مرتبـط

Back to top button