حمل و نقل

۵۰۰ هزار زائر ایرانی از ۲۸ فرودگاه کشور به عتبات عالیات مشرف می شوند

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: عملیات پروازهای اربعین حسینی امسال از طریق ۲۸ فرودگاه کشور انجام می شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری حمل ونقل ایران محمد محمدی بخش در آیین آغاز پروازهای اربعین حسینی در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) افزود: پیش بینی مش ود که امسال بیش از ۵۰۰ هزار زائر ایرانی از فرودگاه امام خمینی ره به عتبات عالیات مشرف شوند.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ از طریق پروازهای هوایی ۱۰۰ هزار نفر به کربلا عزیمت کردند، گفت: در سال ۱۴۰۱ بیش از ۲۵۰ هزار نفر و سال گذشته نیز بیش از ۴۵۰ هزار زائر ایرانی به عتبات عالیات عزیمت کردند.
محمدی بخش اظهار داشت: با توجه به روند رو به رشد عزیمت زائران ایرانی به مراسم اربعین حسینی پیش بینی ما این است که امسال ۵۰۰ هزار نفر از طریق ۲۸ فرودگاه کشور به عتبات عالیات سفر کنند.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: خدمت به زائران حسینی وظیفه مهم تمام دست‌اندرکاران صنعت هوانوردی است و همه ما تلاش می کنیم در اربعین حسینی در شان و منزلت زائران ایرانی خدمت رسانی کنیم.
وی یادآورشد: امروز همه فرودگاه‌های کشور به حسینیه تبدیل شده است و من از مردم عزیز ایران بابت هرگونه کاستی ها به خصوص در ایام اربعین حسینی در صنعت هوایی عذرخواهی می کنم،زیرا که افزایش تعداد زائران ایرانی از ۱۰۰ هزار به ۵۰۰ هزار نفر در این شرایط به معجزه شبیه است.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری بیان کرد: اربعین حسینی بزرگترین عملیات صنعت هوانوردی کشور است و امیدواریم امسال نیز با تلاش و همت تمام همکاران ما در صنعت هوایی کشور با موفقیت انجام شود.
شایان ذکر است که در پایان این مراسم در ترمینال سلام آیین نوحه خوانی با حضور زائران حسینی برپا و عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) با سینه زنی به عزاداری پرداختند.

ایرج منصوری

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری حمل و نقل و صنعت و معدن ایران / مدیرکل، سردبیر، دبیر، و خبرنگار اقتصادی ایرنا، رئيس دفتر اسبق خبرگزاری ایرنا در جمهوری آذربایجان (باکو) و منطقه آزاد کیش، کارشناس رسمی دادگستری

مطـالب مرتبـط

Back to top button