حمل و نقل

برقراری ۷۰ درصد پروازهای هوایی به عتبات عالیات از فرودگاه امام (ره)

با حضور رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) و مقامات لشکری و کشوری، آیین آغاز پروازهای اربعین حسینی و سالگرد تدفین شهید گمنام در ترمینال سلام شهر فرودگاهی امام ( ره) برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری حمل ونقل ایران، سعید چلندری در این مراسم با اشاره به اهمیت تسهیل عملیات بزرگ اربعین حسینی در فرودگاه امام (ره )گفت: پیش بینی می شود، امسال ۷۰ درصد پروازهای اربعین حسینی از شهر فرودگاهی امام خمینی به عتبات عالیات عزیمت کنند.
وی با بیان اینکه سال گذشته ۸۲ درصد پروازهای اربعین و ۳۵ درصد پروازهای حج تمتع کشور از طریق ترمینال سلام شهر فرودگاهی امام خمینی انجام شد، گفت: تمام امکانات در ترمینال ۵۴ هزار متر مربعی سلام برای میزبانی از زائران عزیز فراهم شده و تمام همکاران ما و ارگانهای حاضر در این فرودگاه، عاشقانه میزبانی مناسب از زائران حسینی را سرلوحه کار خود قرار داده اند.
مدیر عامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) بیان کرد: امسال برای تسهیل تردد زائران ۲۵ موکب پذیرایی در فرودگاه امام برپا شده و برای پارک رایگان بیش از ۱۷ هزار خودرو در ترمینال سلام در بازه اربعین حسینی از ۲۲ مرداد تا ۹ شهریور ماه سال جاری ظرفیت سازی شده است.
دبیر ستاد اربعین حسینی وزارت راه و شهرسازی در این مراسم گفت: تسهیل تردد زائران ایرانی از فرودگاههای کشور برای ما اهمیت زیادی دارد و عرضه بلیت پروازهای اربعین با نرخ مصوب در دستور کار وزارت راه و شهرسازی است.
حسین مذنب افزود: با تکمیل ترمینال سلام در دولت سیزدهم این ترمینال برای سفر حج در سال ۱۴۰۱ آماده شد و از آن سال پروازهای اربعین نیز از طریق این ترمینال به عتبات عالیات انجام می شود و تلاش همه دست‌اندرکاران این است این سفر معنوی به نحو مناسبی خدمتگزاری و میزبانی شود

ایرج منصوری

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری حمل و نقل و صنعت و معدن ایران / مدیرکل، سردبیر، دبیر، و خبرنگار اقتصادی ایرنا، رئيس دفتر اسبق خبرگزاری ایرنا در جمهوری آذربایجان (باکو) و منطقه آزاد کیش، کارشناس رسمی دادگستری

مطـالب مرتبـط

Back to top button