حمل و نقل

با حضورسرمایه‌گذاران بخش خصوصی شاهد تحولات بزرگی در صنعت فرودگاهی کشور خواهیم بود

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به رونمایی از اطلس سرمایه‌گذاری در فرودگاه های کشور و سند جامع هوشمندسازی فرودگاه‌ گفت: با امضای ۲۶ تفاهم نامه سرمایه گذاری بخش خصوصی در فرودگاه‌های کشور شاهد اتفاق مبارک و تحولات بزرگی در صنعت هوانوردی و فرودگاهی خواهیم بود.

به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، مهرداد بذرپاش

در مراسم امضا و تبادل تفاهم‌نامه بین شرکت فرودگاه‌ها و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و نیز رونمایی از اطلس سرمایه‌گذاری شرکت فرودگاه‌ها و سند جامع هوشمندسازی فرودگاه‌های ایران، افزود: از زمان حضور کاپیتان نخجوانی تاکید کردیم که سرمایهگذاری در فرودگاههای کشور به بخش خصوصی واگذار شود تا از ظرفیت های این بخش در صنعت فرودگاهی کشور استفاده شود.

وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه ذات مدیریت بخش خصوصی با بخش دولتی بسیار متفاوت است، گفت: با حضور بخش خصوصی در فرودگاه‌ها در دنیای امروز شاهد ارائه خدمات فرودگاهی متفاوتی به مردم هستیم و هموطنان ما با سفر به کشورهای همسایه ارائه این نوع خدمات را در فرودگاههای کشور از مسئولان  خود مطالبه می کنند.

بذرپاش از تلاش ها و اقدامات مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و مدیران فرودگاههای کشور قدردانی کرد و گفت: معتقد هستم که در زمینه سرمایه گذاری در فرودگاههای کشور باید از توانمندیهای شرکت های هواپیمایی نیز به خوبی استفاده شود زیرا این شرکت ها که در صنعت هوایی ایران فعال هستند از این رویکرد جدید استقبال می کنند.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: خوشبختانه هیچ یک از شرکت های هواپیمایی زیانده نیستند و چون عرضه و تقاضا در صنعت هوایی متعادل نیست باید برای توسعه ناوگان هوایی کشور شرکت های هواپیمایی اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی تاکید کرد: سرمایه گذاری در فرودگاه‌های کشور برای بخش خصوصی جذابیت های خاصی دارد و ساخت ترمینال ۳۵ میلیون نفری در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در دستور کار جدی قرار گرفته است و در این راستا تشکیل صندوق سرمایه‌گذاری صنعت فرودگاهی می تواند هرگونه سرمایهگذاری را در فرودگاههای کشور جذابیت دهد.

بذرپاش به افزایش پروازهای عبوری از آسمان ایران اشاره کرد و افزود: با توجه به توافق خوبی که با نیروهای مسلح به عمل آمده آسمان ایران برای پروازهای عبوری جذابتر شده و انتظار داریم درآمد کشور از این محل افزایش قابل توجهی داشته باشد.

وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه در برنامه هفتم برای توسعه صنعت فرودگاهی کشور احکام بسیار خوبی در نظر گرفته شده است، گفت: علاوه بر این برای توسعه ترانزیت، دبیرخانه ترانزیت و مدیریت مراکز لجستیک کشور نیز در وزارت راه و شهرسازی مستقر شده است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه بخش خصوصی می‌تواند کیفیت بالاتری را در بخش ارائه خدمات فرودگاهی ارائه کند، تاکید کرد: با حضور بخش خصوصی در فرودگاه های کشور فرصت های جدیدی برای سرمایه گذاری فراهم می شود و امضای ۲۸ تفاهم نامه نشان از اجرایی شدن استفاده از این فرصت‌ها است.

شایان ذکر است که با حضور وزیر راه وشهرسازی، معاونین، مدیران فرودگاه‌های کشورو سرمایه گذاران بخش خصوصی، مراسم امضا و تبادل ۲۸ تفاهم‌نامه بین شرکت فرودگاه‌ها و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و نیز رونمایی از اطلس سرمایه‌گذاری شرکت فرودگاه‌ها و سند جامع هوشمندسازی فرودگاه‌های ایران روز ۲۸ مردادماه سال جاری در وزارت راه وشهرسازی برگزار شد.

ایرج منصوری

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری حمل و نقل و صنعت و معدن ایران / مدیرکل، سردبیر، دبیر، و خبرنگار اقتصادی ایرنا، رئيس دفتر اسبق خبرگزاری ایرنا در جمهوری آذربایجان (باکو) و منطقه آزاد کیش، کارشناس رسمی دادگستری

مطـالب مرتبـط

Back to top button